دسته
وبلاگهاي برگزيده
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 1757303
تعداد نوشته ها : 1695
تعداد نظرات : 564
Rss
طراح قالب
موسسه تبیان
۲۸ دی ۱۳۸۸

         
نورولوژیستهای آمریکایی مکانیزمی را کشف کردند که با کمک آن مغز نامهای مشترک را در مدخلهای جداگانه فرهنگ لغات خود قرار می دهد.

به گزارش مهر، محققان دانشگاه کارنگی ملون با ترکیب تکنیکهای تصویرنمایی مغز و آلگوریتمهای یادگیری ویژه رایانه، این مکانیزم را کشف کردند.

این محققان در این خصوص اظهار داشتند: "ما کشف کردیم که فرهنگ لغات مغز چگونه تدوین می شود. در حقیقت مغز بر اساس حروف الفبا و یا ابعاد و رنگ اشیا آنها را دسته بندی نمی کند، بلکه سه ویژگی پایه وجود دارد که مغز با کمک آنها برای شرح و طبقه بندی نامهای مشترک استفاده می کند."

این سه کد بنیادی بر اساس سه روش انتخاب می شوند. اول براساس روشی که انسان با استفاده از آن روش با آن شیء واکنش نشان می دهد. برای مثال می تواند آن را در دست نگه دارد. دوم اینکه براساس روشی که با آن با عملکردها ارتباط برقرار می کند، مثل محافظت کردن و یا دفاع کردن و سوم براساس روشی که با آن عمل خوردن انجام می شود، مثل گاز گرفتن، چشیدن، بلعیدن.

بر اساس این کشف دانشمندان، هر یک از این سه فاکتور رمزگذاری شده در سه تا پنج فضای مغزی از طریق یک الگوریتم رایانه ای شناسایی و شباهتهای آنها در فعالیتهای مغزی یک گروه از داوطلبان جستجو شد. از این افراد خواسته شد که 60 نام را با اشیای فیزیکی مرتبط با آنها نشان دهند.

برای مثال، واژه خانه به شدت تمام پنج فضای رمزگذاری مغزی را فعال می کند، درحالی که واژه "چکش" تنها کد مربوط به تعامل فیزیکی را در کورتکس حرکتی فعال می کند.

براساس گزارش ساینس دیلی، این نتایج نشان می دهد که معانی نامها در تمام شرکت کنندگان به یک روش رمزگذاری می شوند. این نشان می دهد که وقتی دو نفر به واژه چکش و یا خانه فکر می کنند، الگوهای فعالیت مغزی آنها مشابه یکدیگر است.

در این تحقیق، داوطلبان با تصاویر اشیا به طور غیر مستقیم و با واژگانی که با آنها این اشیا طراحی می شوند به طور مستقیم تحریک شدند و سپس الگوهای فعالیت مغزی آنها بررسی شد.

 

منبع : بازیاب

دسته ها : علمی - مقالات
سه شنبه بیست و نهم 10 1388

 سوار سبز پوش من ...

 

ای که چون نور در آئین زمین مشهوری!


زرد شد بی‌تو همه باغچه‌ها از دوری


کم کن این فاصله را، وقت شکیبایی نیست


یک هزاره ست که دل می‌بری و مستوری

روزها می‌گذرد بی‌تو غریبانه و سرد


در فراسوی کدامین شبِ غم محصوری؟


عطر کندوی لبت می‌وزد اینجا، امّا


شهد باید که رَوَد از سر ما مخموری


رودی از ابر دعایت به اجابت برسان


تا بیفتد به تن خشک درختان شوری


عاشقی شیوة رندان بلاکش باشد


چقدر صبر؟ چه اندازه غم مهجوری؟

 

آسیه رحمانی

دسته ها : ادبی - شعر - مهدی نامه
سه شنبه بیست و نهم 10 1388
نشانۀ شیعه
امام باقر (علیه‌ السلام):
لا تَذْهَبُ بِکُمُ المَذاهِبُ فَوَاللهِ ما شِیعَتُنا إلّا مَنْ أََطاعَ اللهَ.
مبادا مذاهب [انحرافی] شما را با خود ببرند. به خدا سوگند شیعیان ما، تنها، کسانی هستند که خدا را اطاعت می‌کنند.
Do not be carried away by [false] doctrines. By God, our followers (Shī‘a) are none but those one who obey God.
کافی، ج 2، ص 73
دسته ها : مذهبی - احادیث
سه شنبه بیست و نهم 10 1388

 

 

 

شکفتن بر دار

گل با شکفتنی که سرِ دار می‌کند


تکرار کار میثم تمار می‌کند


این کارها که عشق کند محض امتحان


بر عقل عرضه می‌کنم انکار می‌کند


در چهره شهید خدا دیده‌ام که گل


یک پرده از بهار، پدیدار می‌کند


آیینه بر معاد گرفته است نوبهار


هر بذر، زاد خویش نمودار می‌کند


خوش باد آنکه توشه‌ی اعمال سبز را


بهر بهار آخرت انبار می‌کند

 

احمد زارعی

يکشنبه بیست و هفتم 10 1388

تلاقی‌ صخره‌ با دریا

دلم‌ شکسته‌تر از شیشه‌های‌ شهر شماست‌


شکسته‌ باد کسی‌ کاین‌چنین‌‌مان‌ می‌خواست


شما چقدر صبور و چقدر خشمآگین‌


حضورتان‌ چو تلاقی‌ صخره‌ با دریاست‌


به‌ استواری، معیار تازه‌ بخشیدید


شما نه‌ مثل‌ دماوند، او به‌ مثل‌ شماست‌


بیا که‌ از همة‌ دشتها سؤ‌ال‌ کنیم‌


کدام‌ قله‌، چنین‌ سرفراز و پابرجاست؟


به‌ یک‌ کرامت‌ آبی‌ نگاه‌ دوخته‌اید


کدام‌ پنجره‌ این‌گونه‌ باز، سوی‌ خداست؟


میان‌ معرکه‌ لبخند می‌زنید به‌ عشق‌


حماسه‌ چون‌ به‌ غزل‌ ختم‌ می‌شود، زیباست‌


شما که‌اید؟ صفی‌ از گرسنگی‌ و غرور


که‌ استقامت‌ و خشم‌ از نگاهتان‌ پیداست‌


اگر چه‌ باغچه‌ها را کسی‌ لگد کرده‌


ولی‌ بهار فقط‌ در تصرف‌ گل‌هاست‌


تخلص‌ غزلم‌ چیست‌ غیر نام‌ شما؟


ز یمن‌ نام‌ شما خود زبان‌ من‌ گویاست‌

 

سهیل محمودی

دسته ها : ادبی - شعر - مهدی نامه
يکشنبه بیست و هفتم 10 1388
رضایت رهبر انقلاب از توقیف نشریه "همت"
انتشار مجدد نشریه موهن "همت" که پس از انتشار یک شماره مجددا توقیف شد، مورد اعتراض دلسوزان و بزرگان انقلاب قرار گرفته است.

به گزارش جهان، برخی تحلیل گران سیاسی معتقدند به دنبال فروکش نمودن التهابات سیاسی ناشی از انتخابات، اراده ای در کشور وجود دارد که قصد دارد مانع از ایجاد آرامش در جامعه شود.

در همین زمینه خبرنگار جهان با خبر شد، رهبر انقلاب پس از اطلاع از توقیف نشریه موهن "همت" از این اقدام قوه قضائیه تمجید کرده اند و از تکرار چنین اهانتهایی ابراز نارضایتی نموده اند.

گفتنی است، هفته‌نامه «همت» در دور جدید انتشار خود، در صفحه اول تصویر چهره‌هایی را به عنوان یاران هاشمی رفسنجانی چاپ کرده که تامل‌برانگیز است.

در صدر این نام‌ها که تصویرشان در صفحه اول این نشریه چاپ شده، آیت‌الله جوادی آملی امام جمعه قم، حجت‌الاسلام محمدی‌ری‌شهری نماینده سابق ولی فقیه در امور حج به همراه آیت‌الله محمد‌جواد فاضل‌لنکرانی فرزند مرحوم آیت‌الله فاضل لنکرانی مرجع تقلید شیعیان، آیت‌الله امینی امام جمعه موقت قم، آیت‌الله امامی‌کاشانی امام جمعه موقت تهران و آیت‌الله واعظ‌طبسی تولیت آستان مقدس امام رضا(ع) نیز از جمله یاران هاشمی یاد شده‌اند.

علاوه بر این سید‌حسن خمینی، علی شمعخانی مشاور مقام معظم رهبری، به همراه ناطق‌نوری رئیس دفتر بازرسی دفتر رهبری سید‌مهدی طباطبایی استاد اخلاق و نماینده مردم تهران در مجلس هفتم، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، علی لاریجانی رئیس مجلس، محمد‌رضا باهنر نایب رئیس مجلس، سید‌رضا اکرمی عضو جامعه روحانیت و نماینده مجلس هشتم، علی مطهری، ‌مسیح مهاجری مدیر مسئول روزنامه جمهوری اسلامی و... از جمله چهره‌هایی هستند که در حلقه یاران رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام آمده اند.

همت در بخشی از گزارش یک خود درباره هاشمی نوشته: در دو دهه اخیر انقلاب اسلامی ایران هیچ شخصیتی از جهت میزان مقاومت در برابر مخالفت و تخطئه مردمی به پای هاشمی‌رفسنجانی نمی‌رسد. همت در شماره جدید در حالی که بسیاری از مسئولان نظام را زیر سوال برده، از برخی شخصیت‌ها و چهره‌های سیاسی نیز تمجید کرده است.

سعید مرتضوی از جمله این شخصیت‌هاست. درباره او نوشته شده: ... دادستان سابق تهران به دلیل برخورد جدی با اقدامات براندازانه روزنامه‌های زنجیره‌ای در دوران دولت اصلاحات از پیشکسوتان مبارزه با جنگ نرم با بیگانگان بوده و همواره مورد انتقاد، تخریب و اتهامات بی‌اساس بوده است. این هفته‌نامه همچنین عکس‌هایی از حاشیه راهپیمایی روز نهم دی ماه در تهران (عاشوراییان) و حوادث روز عاشورای تهران را در صفحات خود چاپ کرده است.

گفتنی است این هفته‌نامه پیش از این نیز در تاریخ یک شنبه 13 بهمن 1387 عکس هاشمی‌رفسنجانی را که در پشت وی چهره‌های مشهور سیاسی به عنوان بازیگران و بازیگردانان نمایش هاشمی فعالیت داشتند را منتشر کرده بود. تیتر آن شماره جنجالی که منجر به تعطیلی اش شد «احمدی‌ن‍ژاد کشون» بود.
منبع : تابناک
دسته ها : خبر - سیاسی
يکشنبه بیست و هفتم 10 1388
واکنش علی مطهری به اظهارات رحیم‌مشایی:
بهتر است آقای مشایی وارد معقولات نشوند
آقای مشایی هم بهتر است به انکار ضروری مذهب یعنی عصمت انبیاء ادامه دهند و درباره نقص مدیریت انبیا سخن بگویند. اگر برخی انبیا موفق به اجرای کامل عدالت نشدند به خاطر وجود افرادی مانند آقای مشایی بوده که عدالت پذیر نبودند و مصلحت دوست و رفیق را بر مصلحت جامعه ترجیح می‌دادند،با علم به اینکه رهبری از تصدی پست حساس حکومتی توسط ایشان ناراضی است، پست ریاست دفتر رئیس جمهور را غصب می‌کردند. بهتر است آقای مشائی به تلاش‌های خود برای دوستی با مردم اسرائیل و بازگشت ایران به ایران باستان و ایران قبل از اسلام ادامه دهند و وارد معقولات نشوند.

علی مطهری، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، به اظهارات روز گذشته اسفندیار رحیم‌مشایی، رئیس دفتر رئیس‌جمهور واکنش نشان داد.

در پاسخ دکتر علی مطهری که برای «تابناک» فرستاده شده، آمده است:

سخنان آقای مشایی درباره اظهار نظر اینجانب مبنی بر لزوم عذرخواهی آقای احمدی‌نژاد از مردم به خاطر رفتار انتخاباتی خود، که گفته اند از طریق معاونت حقوقی ریاست جمهوری شکایت خواهیم کرد، حاکی از آن است که ایشان تحمل قبول حق و اجرای عدالت را ندارند. امام علی علیه السلام می‌فرماید: حق، وسیع‌ترین میدان‌هاست در مقام توصیف کردن و تنگ‌ترین میدان‌هاست در مقام انصاف دادن، یعنی ممکن است کسی درباره حق ساعتها سخنرانی کند، اما در مقام عمل و آنجا که باید حق را بگوید و قضاوت منصفانه داشته باشد ناتوان باشد. عدالت نیز همین طور است، زیرا عدالت عبارت است از اینکه «حق هر ذیحقی را به او بدهیم» و ارتباط وثیقی با حق دارد. بنابراین عدالت نیز در مقام توصیف کردن و سخنرانی میدان وسیعی دارد اما در مقام عمل، کمتر افرادی سربلند بیرون می‌آیند.

آقای مشایی هم گرچه دم از حق و عدالت می‌زند، اما در مقام قبول حق و اجرای عدالت درباره دوست و مرید خود ناتوان است و تحمل آن را ندارد، لذا انکار بدیهی می‌کند. این یک امر بدیهی است که رئیس جمهور محترم با مناظره‌های انتخاباتی خود خصوصاً مناظره با آقای موسوی، زمینه این فتنه را فراهم کرد و عدالت حکم می‌کند که علاوه بر عذر خواهی سران معترضان از مردم، ایشان نیز از مردم عذر خواهی نماید گرچه تقصیر این افراد یکسان نیست، و چنانچه از عذرخواهی سر باز زدند و بنا بر محاکمه شد، همه آنها به طور همزمان توسط قوه قضائیه به عنوان مدعی العموم محاکمه شوند و البته اعمال مجازات احتمالی آقای احمدی‌نژاد به بعد از دوره ریاست جمهوری ایشان موکول خواهد شد.

بنابراین اظهارات اینجانب، بر خلاف تصور آقای مشایی، سرپوش گذاشتن بر روی جرم سران معترضان نیست. و البته همان طوری که آقای مشائی گفته اند مردم بیشتر از همه می‌فهمند و قضاوت آنها تعیین کننده است. همچنین ایشان گفته اند «این نوع اظهارات دور از انتظار است» ولی باید بدانند که حق جویی و درخواست اجرای عدالت ـ که این بحران تنها از این طریق حل خواهد شد ـ دور از انتظار نیست بلکه امری است منطبق بر فطرت انسانها.

اتفاقاً مطرح شدن آقای احمدی‌نژاد به عنوان زمینه ساز این بحران، لازم و ضروری است زیرا ایشان مانند راننده‌ای است که باعث تصادف دو خودروی دیگر شده و از صحنه گریخته است و باید او را به صحنه بازگرداند. توهین‌هایی که در طول این چند ماه توسط افراد ضد اسلام به رهبر انقلاب شد، بخش عمده آن ناشی از اقدامات آقای احمدی‌نژاد بود. لذا عملکرد ایشان باید رسیدگی شود.

آقای مشایی هم بهتر است به انکار ضروری مذهب یعنی عصمت انبیاء ادامه دهند و درباره نقص مدیریت انبیا سخن بگویند. اگر برخی انبیا موفق به اجرای کامل عدالت نشدند به خاطر وجود افرادی مانند آقای مشایی بوده که عدالت پذیر نبودند و مصلحت دوست و رفیق را بر مصلحت جامعه ترجیح می‌دادند، بلکه ولایت‌پذیر نبودند و با علم به اینکه رهبری از تصدی پست حساس حکومتی توسط ایشان ناراضی است، پست ریاست دفتر رئیس جمهور را غصب می‌کردند. بهتر است آقای مشائی به تلاش‌های خود برای دوستی با مردم اسرائیل و بازگشت ایران به ایران باستان و ایران قبل از اسلام ادامه دهند و وارد معقولات نشوند.

دسته ها : سیاسی - نامه
يکشنبه بیست و هفتم 10 1388

 

سرم را نیست سامان جز تو، ای سامان من بنشین


حریم جان مصفا کرده‌ام، در جان من بنشین


ز اوج آسمان آرزوها، سر بر آوردی


کنون این مهر روشن، در دل ایمان من بنشین


دو چشمم باز اما، غیر تاریکی نمی‌بینم


شب تاریک من بشکاف و در چشمان من بنشین


بیا کز نور روی تو، چراغ دل بر افروزم


بیا تا بشنوی اندوه بی پایان من بنشین


دل هر ذره لبریز است، از نور جهان‌گیرت


امید من بیا در باور پنهان من بنشین


به خوابم آمدی کز شوق رویت دیده نگشایم


سحر چون عطر گل آهسته بر مژگان من بنشین


مرا عهد تو با جان بسته دارد رشتة الفت


تو نیز ای دوست لختی بر سر پیمان من بنشین


مرا هرگز نشاید تا تو را در شعر بسرایم


طبیبا، غمگسارا، از پی درمان من بنشین

 

سپیده کاشانی

 

دسته ها : ادبی - شعر - مهدی نامه
يکشنبه بیست و هفتم 10 1388

کامران دانشجو به جای قرائت فاتحه ، سکوت کرد

 کامران دانشجو وزیر علوم و تحقیقات در اقدامی عجیب ، به منظور ادای احترام به شهید مسعود علی محمدی سکوت کرد.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران، دانشجو وزیر علوم و تحقیقات روز گذشته در همایش مدیران روابط عمومی دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری به جای دعوت حاضرین به قرائت فاتحه برای شهید علی محمدی حاضرین را به یک دقیقه سکوت دعوت کرد.

بنابر این گزارش سکوت یک دقیقه ای برای درگذشت افراد ، رسم مسیحیت است و دعوت به سکوت حاضرین به مدت یک دقیقه برای یک متوفی معمولی نیز تا کنون داخل کشور سابقه نداشته است .

منبع : خبر آن لاین

دسته ها : خبر - سیاسی
يکشنبه بیست و هفتم 10 1388
عنوان صحیفه، دعا و نیایش است؛ اما از موضوعات مبارزاتى و سیاسى تهى نیست. در این مطلب به مواردی از فرازهای سیاسی امام سجاد(علیه السلام) در صحیفه سجادیه اشاره می‎کنیم.

دعاى چهل و هشتم صحیفه:

حضرت در این دعا به صراحت از مسایل زیر که جنبه سیاسى دارد یاد مى‏‎کند:

الف) مقام خلافت مخصوص خلفا و اصفیاى الهى است .

ب) مقام خلافت مورد یورش و غصب قرار گرفته است .

ج) احکام خدا تبدیل گشته و کتاب خدا مورد غفلت قرار گرفته‏است .

د) واجبات الهى تحریف شده است .

ه) سنت پیامبر (صلی الله علیه و آله) متروک گشته است .

متن دعا چنین است: «... اللهم ان هذا المقام لخلفائک و اصفیائک و مواضع‏ امنائک فى الدرجهة الرفیعه التى خصصتهم بها قد ابتزوها و انت ‏المقدر لذلک لایغالب امرک ولا یجاوز المحتوم من تدبیرک کیف شئت ‏و انى شئت و لما انت اعلم به غیر متهم على خلقک و لا لارادتک حتى‏ عاد صفوتک و خلفاوک مغلوبین مقهورین مبتزین یرون حکمک مبدلا و کتابک منبوذا و فرائضک محرفه عن جهات اشراعک و سنن نبیک متروکه‏ اللهم العن اعداءهم من الاولین و الاخرین و من رضى بفعالهم و اشیاعهم و اتباعهم اللهم صل على محمد و آل محمد انک حمید مجیدک صلواتک و برکاتک و تحیاتک على اصفیائک ابراهیم و آل ابراهیم و عجل الفرج و الروح و النصره و التمکین و التاییدلهم ... .»

خدا اطاعت از ائمه را واجب ساخته است

دعاى چهل و هفتم:

در زمانى که اهل‏بیت(علیهم‎السلام) در فشار به سر مى‏بردند و امیرمومنان(علیه‎السلام) بر فراز منبرها لعن مى‎‏شد، حضرت در دعاى چهل‏ و هفتم(دعاى روز عرفه) به مسایل مهم زیر اشاره مى‎‏کند:

الف) مقام امارت و رهبرى از آن اهل‏بیت(علیهم‎السلام) است.

ب) ائمه(علیهم‎السلام) از هر پلیدى پیراسته و شایسته ‏وساطت‏ بین خالق و خلق‏اند .

ج) دین به وسیله امام منصوب از سوى خداوند تقویت مى‎‏شود .

د) خدا اطاعت از ائمه را واجب ساخته است .

فرازى از دعاى عرفه آن حضرت چنین است: «رب صل على اطائب اهل بیته الذین اخترتهم لامرک و جعلته مخزنه علمک و حفظه دینک و خلفائک فى ‏ارضک و حججک على عبادک و طهرتهم من الرجس و الدنس تطهیرا بارادتک و جعلتهم الوسیله الیک ‏و المسلک الى خبتک ...»

«... اللهم انک ایدت دینک فى کل اوان بامام اقمته علمال عبادک و منارا فى بلادک بعد ان وصلت ‏حبله بحبلک و جعلتة ‏الذریعه الى رضوانک و افترضت طاعته و حذرت معصیته و امرت ‏بامتثال اوامره ... و اته من لدنک سلطانا نصیرا وافتح له ‏فتحا یسیرا ... .»

دعاى چهاردهم:

این دعا سراسر شکوه از ستمگران است که در نظر آن حضرت مصداقى‏ جز حکام وقت ندارد .

دعاى بیستم: (دعاى مکارم الاخلاق)

حضرت در این دعا از خداوند مى‎‏خواهد او را از سلطه ستمگران ‏نجات بخشد و پیروزش سازد: «اللهم صل على محمد و آل محمد واجعلنى یدا على من ظلمنى و لسانا على من خاصمنى و ظفرا بمن عاندنى و هب لى مکرا على من‏ کایدنى و قدره على من اضطهدنى ... .»

دعاى چهل و نهم:

حضرت در این دعا از فراوانى دشمنانش و از برنامه‎‏هاى حساب شده ‏آنان جهت آزار و حتى قتل امام به خدا شکوه مى‎‏کند: «فکم من عدو انتضى على سیف عداوته و شحذلى ظبه مدیته وارهف لى شباحده و داف‏لى قواتل سمومه و سدد نحوى صوائب سهامه و لم تنم عنى عین حراسته و اضمر ان یسومنى المکروه و یجر عنى ‏زعاق مرارته فنظرت یا الهى ... .»

بار خدایا ! چه بسا دشمنى که شمشیر عداوت آخت و بر من تاخت و براى کشتن من خنجر خویش تیز کرد و با دم برنده آن آهنگ جان من ‏نمود و زهر کشنده به آب من بیامیخت و خدنگ جان شکار خویش در کمان نهاد و مرا نشانه گرفت و چون پاسبانان همواره بیدار، دیده از من برنمى‎‏گرفت و در دل داشت که مرا گزندى سخت رساند و شرنگ کینه خویش به کامم ریزد؛ آنگاه اى خداوند من! دیدى که ... .»

"غلامحسین اعرابى"

منبع : بازیاب

دسته ها : مذهبی - مقالات
يکشنبه بیست و هفتم 10 1388



باز کبوتر دلم، پر زده در هوای تو


می کشدم ز هر طرف، جاذبة وفای تو


در سفری دوباره‌ام، سوخته چون ستاره‌ام


آه که آتش درون، شعله زد از نوای تو


گر چه جوان دویده‌ام، پیر به تو رسیده‌ام


تا به کجا کشد مرا، غربت ماجرای تو


ساز دل شکسته‌ام، مویه ز داغ می‌کند

بغض زمان گرفته از، گریة بی صدای تو


در شب بی خروش من، چنگ غریب عشق کو


تا به نوای غم زند نغمة آشنای تو


بر سر سجده‌گاه دل، سوخته‌جان نشسته ام


تا دم آخرین نفس، بر لب من دعای تو


قصة نا‌تمام دل با تو تمام می‌شود


شاخة سبز آرزو، گل دهد از صفای تو


دست خیالی خرد، خوشة گل سبد‌سبد


چیده ز باغ آسمان، شب همه شب برای تو


عطر ترانه‌های تر، شعر نگفتة سحر


داشت نسیم خوش‌خبر، از گل گفته‌های تو


ای همه آرزوی من، خوب فرشته‌خوی من


شاخ بهشتی غزل، ریخته گل به پای تو


«من که ملول گشتمی، از نفس فرشتگان


قال و مقال عالمی می‌کشم از برای تو»

 

نصر الله مردانی

دسته ها : ادبی - شعر
يکشنبه بیست و هفتم 10 1388
X