دسته
وبلاگهاي برگزيده
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 1759602
تعداد نوشته ها : 1695
تعداد نظرات : 564
Rss
طراح قالب
موسسه تبیان

انتقاد مطهری از اقدام اخیر افراطیون خبرگان

 
       


علی مطهری در یادداشتی عملکرد افراطیون خبرگان را ناشی از نشناختن جایگاه مجلس خبرگان دانست.

وی در این یادداشت در پارلمان نیوز می نویسد: برخوردی که با آیت الله سید علی محمد دستغیب در مجلس خبرگان انجام شد حاکی از وجود یک نگاه غلط در این مجلس نسبت به وظیفه خبرگان رهبری است.
 
این جریان فکری آیت الله دستغیب را که در نطق خود خواهان حضور مخالفان در این مجلس و بیان نظراتشان بود ونسبت به امنیتی شدن فضای جامعه هشدار داده بود، متهم به ساختارشکنی کردند و پرونده ایشان را به کمیسیون تحقیق ارسال نمودند تا در صورت لزوم حکم اخراج ایشان صادر شود و چه زیبا رهبر گرانقدر انقلاب اسلامی این اقدام جریان فکری مذکور را که بوی تملق و چاپلوسی از آن به مشام می رسید تقبیح نموده و بر وجود آزادی بیان و اظهارنظر مخالف در مجلس خبرگان رهبری تأکید نمودند.

خبرگان رهبری حتی مجازند عملکرد رهبری را مورد بررسی قرار داده و پیشنهاداتی به معظم له ارائه نمایند، خصوصا که مکالمات و گفت وگوهای این مجلس مستقیما از رسانه ملی پخش نمی شود و تنها نتیجه جلسات به اطلاع مردم می رسد. اساسا در مجلس خبرگان رهبری کمیسیونی به نام "نظارت" پیش بینی شده است که حاکی از روشن بینی و آزاد اندیشی این مجلس است.

شاید برخی اعضای این مجلس چنین فکر می کنند که هر چه از مقام معظم رهبری تعریف و تمجید کنند ایشان خوشحال تر می شوند، در حالی که رهبر فرزانه ما مانند مقتدای خویش امام علی علیه السلام و همان گونه که خود بارها در خطابه های خویش فرموده اند از اینکه دیگران با ایشان با مصانعه و ملاحظه کاری رفتار کنند و آنچنان که با سلاطین سخن می گویند سخن بگویند رنج می برند و از کسانی که به نصیحت و خیرخواهی برای ائمه و پیشوایان مسلمین می پردازند استقبال می کنند.

بهترین نمونه در تاریخ انقلاب اسلامی ما نوع برخورد شهید آیت الله مطهری با امام خمینی (ره) است. به جرئت می توان گفت که شخصیتی نزدیکتر از شهید مطهری از نظر روحی و علمی به امام خمینی وجود نداشت و امام خمینی نیز به هیچ یک از یاران و شاگردان خود به اندازه شهید مطهری علاقه مند نبود تا آنجا که او را حاصل عمر و پاره تن خود نامید. اما همین شهید مطهری در مراودات خود با امام خمینی صریح ترین افراد بود و نظرات خود را بدون هرگونه مصانعه و مجامله با ایشان مطرح می کرد.

به عنوان نمونه ایشان در نامه ای که در سال 56 به امام خمینی (ره) می نگارد، پس از اشاره به یک جریان فکری منحرف که به جمع دانشجویان خارج از کشور نیز راه یافته بود می نویسد :"من لازم می دانم حضرت عالی گاهی برخی افراد بصیر را ولو به طور خفا به اروپا و آمریکا بفرستید، جریانها را از نزدیک ببینند و گزارش دهند، که به عقیده بعضی از دوستان در آنجا، پاره ای از حقایق از حضرت عالی کتمان می شود."

آری، دوستی با ولایت فقیه این است نه آنچه برخی اعضای مجلس خبرگان رهبری انجام دادند و رهبر عالیقدر انقلاب اسلامی از این انحراف جلوگیری نمودند.
والسلام.

 

منبع : فرارو


دسته ها : سیاسی - نامه
دوشنبه سیزدهم 7 1388
X