دسته
وبلاگهاي برگزيده
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 1761946
تعداد نوشته ها : 1695
تعداد نظرات : 564
Rss
طراح قالب
موسسه تبیان
آخرین تماس تلفنی قالیباف با سردار شوشتری
محمدباقر قالیباف در جدیدترین یادداشت خویش در وبسایت شخصی اش، به فاجعه تروریستی سیستان و بلوچستان پرداخته است.

نوشته شهردار تهران که حاوی آخرین تماس تلفنی وی با سردار شوشتری،تنها دو روز قبل از شهادت، به شرح زیر است:

جمعه شب بود که تلفن زنگ زد قصد پاسخگویی نداشتم ولی انگار همه می‌گفتند گوشی را بردار. وقتی برداشتم صدای سردار شوشتری بود. بسیار خوشحال شدم چراکه حدود بیش از سه ماه بود که او را زیارت نکرده بودم. تلفن بسیار گرمی شد و حسابی از دلتنگی بیرون آمدم. کمی از اوضاع و احوال شرق کشور گفت. فعالیت‌های خوبی را در سیستان و بلوچستان انجام می‌داد. با توجه به شناختی که از منطقه داشتم نکاتی را هم گفتم اما بیشتر بحث درباره کنگره بزرگداشت شهدای خراسان بود. در آخر، قرار ملاقات ما برای صبح دوشنبه قبل از ملاقات مقام معظم رهبری شد.

ساعت ٩ صبح یکشنبه در جلسه‌ای بودم که بچه‌های دفتر، یادداشتی دادند هر چه می‌خواندم بیشتر بهت‌زده می‌شدم. باورم نمی‌شد. خبر تکان‌دهنده بود. نوشته بودند در یک عملیات انتحاری آقای شوشتری به شهادت رسیده. سریع جلسه را به اتمام رساندم و به دفترم که آمدم خبر دیگری دادند که به تلخی خبر اول افزود. رجب محمدزاده هم به همراه سردار شوشتری به شهادت رسیده بود. رجب یکی از بهترین فرمانده گردان‌های دوران جنگ بود. مردی شجاع، مدیر و پرتحرک ولی آرام و باوقار. همه در لشگر می‌دانستند که او را بیشتر از دیگر فرمانده گردان‌ها دوستش داشتم.

نفهمیدم آن روز چگونه گذشت تا شب در فکر بودم. به گذشته فکر می‌کردم. به روزهایی که با هم داشتیم و بعد تلخی زمانه و اوضاع امروزمان. خدا کند فاصله دیروز و امروز ما به اندازه زمانی که گذشت نباشد. تمام ذهنم را همین موضوع اشغال کرده بود و اینکه چه باید بکنیم تا از وسوسه‌های زمانه در امان بمانیم. از امروز به دیروز برسیم و به آرمان‌های دوست‌داشتنی و بزرگی که داشتیم و البته باید داشته باشیم. به عهد و پیمان آن روزها فکر کردم و مصمم شدم آن مسیر را قوی‌تر از گذشته ادامه دهم. مسیر آرمان‌های امام(ره) و شهدا. صبح دوشنبه رسیدیم خدمت آقا. فضای خاصی بود، خیلی قابل تعریف نیست. خب سردار شوشتری از اعضای اصلی ستاد بزرگداشت بودند. آقا تعابیر زیبایی از شهید شوشتری داشتند. به هر حال ایشان را کاملا می‌شناختند اما به نظرم زیباترین تعبیر ایشان این بود،‌ آقای شوشتری خودش را به این کاروان رساند.

واقعا هم آقای شوشتری و محمدزاده خود را خوب به این کاروان سعادت رساندند.
منبع :تابناک

دوشنبه چهارم 8 1388
X