دسته
وبلاگهاي برگزيده
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 1760510
تعداد نوشته ها : 1695
تعداد نظرات : 564
Rss
طراح قالب
موسسه تبیان
عضو کمیسیون بهداشت مجلس

آمار مبتلایان آنفلوآنزا واقعی نیست

 آمار مبتلایان به آنفلوآنزای خوکی در ایران بسیار بالاتر از ارقام اعلام شده است


یک عضو کمیسیون بهداشت مجلس آمار مبتلایان به آنفلوآنزای خوکی در ایران را بسیار بالاتر از ارقام اعلام شده دانست و گفت: آمارهای ارائه شده درست و دقیق نیست.
انوشیروان محسنی بندپی در گفت و گو با شفاف درپاسخ به اینکه چرا تمهیدات پیشگیرانه لازم در رابطه با شیوع آنفلوآنزای خوکی در کشورمان اندیشیده نشده است، تصریح کرد: متأسفانه ما در رابطه با حوادث، سوانح و اپیدمی‌ها، آمادگی و مدیریت، تصمیم‌گیری لازم و درست و به موقعی نداریم.
وی با بیان اینکه در زمینه سیاست‌گذاری و اجرا نیز ما با مشکل رو به رو هستیم، گفت: در مکان‌های دسته جمعی نظیر مدارس امکان شیوع این نوع از آنفلوآنزا بالاست و با توجه به اینکه مسائل بهداشتی در برخی از شهرستانهای ما از استاندارد لازم برخوردار نیست اگر هم مدارس باز باشند باید بر آنها نظارت لازم صورت بگیرد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر آمار ارائه شده از تعداد مبتلایان واقعی نمی‌باشد، عنوان کرد: باید در زمینه تعطیلی مدارس فشار بیاوریم چون بحث جان و سلامت انسانها در میان است، باید نظارت‌های بهداشتی در کشور بیشتر شده و همچنین نسبت به تعطیلی مدارس هم اقدامات لازم صورت گیرد.
محسنی بندپی با اشاره به اینکه قرار است در کمیسیون بهداشت میان مسئولان مربوطه درباره تعطیلی مدارس بحث شود، گفت: ما در مسئله مهمی مانند حج شاهد کاهش نفرات اعزام شونده بودیم پس باید در زمینه مرکز آموزشی نیز تصمیم کارشناسانه لازم صورت بگیرد.

منبع : خبر آن لاین


دسته ها : گفتگو - سیاسی
سه شنبه دوازدهم 8 1388
X