دسته
وبلاگهاي برگزيده
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 1761243
تعداد نوشته ها : 1695
تعداد نظرات : 564
Rss
طراح قالب
موسسه تبیان

خاطره منتشر نشده رهبر معظم انقلاب اسلامی از امام خمینی(ره)

 «یاداشت‌های روزانه» بخشی از اسناد متعلق به حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (مدظله‌العالی) است که به عنوان اسناد تاریخ انقلاب و نظام جمهوری اسلامی توسط دفتر حفظ و نشر آثار ایشان (موسسه پژوهشی و فرهنگی انقلاب اسلامی) نگهداری می‌شود.

مشخصه‌ این دست‌نوشته‌ها - هرچند غالبا سیاسی و مربوط به امور کشور و بیان واقعیت‌های گذشته‌های دور و نزدیک در کوران حوادث است و حتی دربرگیرنده مهمترین جلسات که در بالاترین سطح ممکن تشکیل می‌گردد - این است که از حقیقت مهم و تاثیرگذار توجه به معنویات به‌دور نبوده است. آن‌چه در پی می‌آید از جمله دست‌نوشته‌های رهبر انقلاب است که اهتمام ایشان را به ضرورت‌های معنوی و نیز نوع ارتباط ایشان را با امام خمینی (ره) نشان می‌دهد.

شایان ذکر است در زمان حیات حضرت امام خمینی (ره)، جلسات سران قوا به شکل دوره‌ای در دفتر و یا منزل هر یک از اعضاء تشکیل می‌گشت و در بیشتر جلسات، مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین حاج سیداحمد خمینی (ره) از طرف حضرت امام راحل حضور می‌یافت.

نوشته‌ی زیر بخشی از یاداشت مربوط به جلسات سران قوا در تاریخ چهارشنبه ‌٢٢/٥/١٣٦٥ (دو روز قبل از روز عرفه سال ‌١٤٠٧) است:

دیشب در جلسه [‌سران قوا] که منزل احمد آقا بود امام آمدند. حال‌شان بحمدالله خوب بود. علاوه بر صحبت درباره‌ موشک اخیر ما و خبرهای حول و حوش آن، من به محرومیت ما چند نفر ار جلسه‌های معنوی و عرفانی امام علی‌رغم جلسات متعدد با ایشان اشاره کردم. گفتم لازم است ماها را نصیحت کنید و تعلیم بدهید.

[امام] همان شکسته نفسی‌های همیشگی را تکرار کردند و گفتند نصیحت اینست که مثل من عمرتان به خسران و بطالت نگذرد. روی اخلاص تکیه کردند و گفتند شماها در خدمت اسلامید فقط مراقب اخلاص باشید.

گفتم همین نقطه‌ اصلی اشکال است و برای پیدا کردن اخلاص باید نصیحت شویم. باز امام روی این‌که من هم چیزی ندارم و این‌جا هم خبری نیست و امثال آن تکیه و شکسته نفسی می‌کردند. آشکارا نشانه‌های تواضع حقیقی را در چهره و حرکات امام مشاهده کردم.

منبع : خبر آن لاین

پنج شنبه پنجم 9 1388
X