دسته
وبلاگهاي برگزيده
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 1748012
تعداد نوشته ها : 1695
تعداد نظرات : 564
Rss
طراح قالب
موسسه تبیان
هاشمی:هیچ قدرتی نمی‌تواند عشق و ارادت به اهل بیت(ع) را از ما بگیرد
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام مصائب وارده به اهل بیت عصمت و طهارت را تنها گوشه‌ای از جهادشان در دفاع از حقایق قرآن و اسلام خواند و گفت: عشق و علاقه شیعیان و آزادگان جهان به امام حسین(ع)، یک واقعیت و سنت الهی است.

به گزارش ایسنا آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در جمع کارکنان نهاد تشخیص مصلحت نظام و جمعی از عزاداران سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، پایداری حق و زوال باطل را تقدیر الهی و بزرگ‌ترین درس قیام عاشورا و حماسه حسینی خواند و تصریح کرد: این وعده خداوند در آیات قرآن کریم به صورت‌های گوناگون بیان شده است.

وی مثل حق و باطل را مانند آب زلال و خالص و کف روی آن دانست و گفت: آب، این مایه حیات، ممکن است در چرخه طبیعت از شکلی به شکل دیگر تغییر شکل دهد اما حذف آن ناممکن است، در مقابل، کف روی آب حبابی است که دیر یا زود زوال می‌یابد.

وی راه قرآن، اسلام و ائمه (ع) را حق و حقیقت خواند و تصریح کرد: اگر به درستی در این راه حرکت کنیم و به وظایف خود عمل کنیم، حق گم نمی‌شود و همیشه پایدار می‌ماند. مردم ایران این افتخار را دارند که به محض آشنایی با اسلام مجذوب مکتب اهل بیت علیهم السلام شدند و از زمان حکومت حضرت علی(ع) تا امروز این عشق و ارادت در حال رشد است و در سایه مجاهدات در این راه موفق شدند برای اولین بار در تاریخ، مکتب اهل بیت را مذهب رسمی ایران کنند و ساختار نظام را بر محور ولایت شکل دهند و هیچ قدرتی نمی‌تواند این عشق و ارادت را از ما بگیرد و در شرایط گوناگون این حقیقت را ثابت کرده‌اند.

رییس مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که " امروز در جامعه بشری امام حسین(ع) به خاطر ظلم‌ستیزی و دفاع از حق و حقیقت مورد تکریم و یزیدی‌ها و اموی‌ها به خاطر جنایات‌شان مورد نفرین و لعنت قرار دارند" تصریح کرد: امیدواریم شیعیان و آزادگان جهان علاقه و عشق خود به امام حسین(ع) و سایر ائمه علیهم السلام را با عمل درست به فرامین قرآن و سخنان معصومین و ائمه اطهار علیهم السلام نشان دهند.

در ابتدای این مراسم، آیین سوگواری و عزاداری حضرت امام حسین(ع) و یاران باوفایش و سالگرد شهادت امام سجاد(ع) برگزار شد.

دسته ها : مذهبی - سخنرانی - سیاسی
سه شنبه هشتم 10 1388
X