دسته
وبلاگهاي برگزيده
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 1755602
تعداد نوشته ها : 1695
تعداد نظرات : 564
Rss
طراح قالب
موسسه تبیان
آیت الله سبحانی:عمره اگر موجب ذلت شود حرام است
متأسفانه امروز در عربستان در مکان‌های زیارتی عده‌ای مزدور به ائمه اطهار، مقدسات شیعیان و زائران ایرانی توهین می‌کنند، در حالی که وقتی دولتی به طور رسمی ویزای کشورش را برای شخصی صادر می‌کند باید امنیت و مصونیت او را نیز تضمین کند.
یکی از مراجع تقلید قم اعلام کرد: انجام عمره مفرده اگر به قیمت ذلت زائران شیعی باشد، ضرورتی ندارد زیرا ذلت برای جمهوری اسلامی حرام است.

به گزارش فارس ، آیت‌الله جعفر سبحانی امشب در دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنانی اظهار داشت: امروز وهابیون از هر طریقی برای گمراهی شیعیان استفاده می‌کنند و حتی کتاب‌های منحرفی را نیز به اسم خود من و یا مرحوم عسگری در عربستان به چاپ رسانده و در بین زائران توزیع می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: حج تمتع امری واجب و شرعی است اما انجام عمره مفرده اگر به قیمت ذلت زایران شیعی باشد، لزومی ندارد.

این مرجع تقلید گفت: متأسفانه امروز در عربستان در مکان‌های زیارتی عده‌ای مزدور به ائمه اطهار، مقدسات شیعیان و زائران ایرانی توهین می‌کنند، در حالی که وقتی دولتی به طور رسمی ویزای کشورش را برای شخصی صادر می‌کند باید امنیت و مصونیت او را نیز تضمین کند.

سبحانی افزود: در کشور عربستان زائران ایرانی هیچ امنیتی ندارند و بارها بدون هیچ دلیلی برخی از آنها را دستگیر و زندانی کرده‌اند.

مدرس خارج فقه حوزه علمیه قم تأکید کرد: تا این مسئله خطیر و حساس به طور قطعی با مسئولان کشور عربستان به نتیجه نرسیده است، نباید حج عمره برگزار شود.

وی با بیان اینکه تحمل این ذلت برای جمهوری اسلامی ایران حرام است، اظهار داشت: ما هم باید همانند مسلمانان سایر کشورها در انجام اعمال عبادی آزاد و آرام باشیم و تا تحکیم موقعیت زائران ایرانی در عربستان می‌توانیم از مناطق زیارتی دیگر بهره‌مند شویم.

سبحانی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن انتقاد از محیط برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب در تهران خاطرنشان کرد: متأسفانه در این نمایشگاه یک انسان مؤمن و معتقد نمی‌تواند قدم بگذارد و مسئولان به طور جدی باید به دنبال تطهیر این معضل باشند.

وی همچنین تصریح کرد: در نمایشگاه کتاب مردم باید تنها در اندیشه خرید کتاب باشند و محیط کاملا اسلامی و فرهنگی باشد.

این مرجع تقلید با اشاره به واردات کتاب به ویژه از کشورهای عربی و عدم نظارت کافی بر این امر مهم تأکید کرد: افراد کتاب‌شناس و آگاه در وزارت ارشاد و در حوزه علمیه قم باید این کتاب‌ها را پیش از ورود به کشور بررسی کرده و تمییز دهند و از واردات کتب منحرف جلوگیری کنند.

سبحانی در ادامه یکی از دلایل افت انتشار کتاب‌های دینی و مذهبی را گران شدن کاغذ دانست و گفت: مسئولان ذیربط باید تقویت نشریات دینی را در دستور کار خود قرار داده و تسهیلاتی را در این زمینه ارائه دهند تا اندیشمندان حوزوی بتوانند با تألیفات ارزشمند خود در برابر هجمه گسترده دشمنان سدی محکم ایجاد کنند.

وی همچنین بر دقت نظر در ممیزی کتاب تأکید و تصریح کرد: مسئولان باید مراقب محتوای کتاب‌های منتشره باشند تا افرادی به اسم آزادی بیان آموزه‌های دینی را در جامعه خدشه‌دار نکنند.
منبع : تابناک

دسته ها : مذهبی - سخنرانی - سیاسی
پنج شنبه هفدهم 10 1388
X