دسته
وبلاگهاي برگزيده
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 1762219
تعداد نوشته ها : 1695
تعداد نظرات : 564
Rss
طراح قالب
موسسه تبیان
مقایسه عجیب یک سایت حامی دولت
در حالی که بسیاری از چهره های اصولگرا و علما و روحانیون، انتقادات زیادی را نسبت به اسفندیار رحیم مشایی وارد کرده اند، یک سایت حامی رحیم مشایی، او را با شهید آوینی مقایسه کرده است.

به گزارش «فردا» سایت حقیقت‌نیوز نوشته است: ...نگاه و نوع تفکر مهندس رحیم مشایی نسبت به هنر و مسائل سیاسی تشابهات وافری با دیدگاه‌های شهید مرتضی آوینی دارد به همین دلیل می توان گفت مشایی شهید آوینی دیگری است پس قدرش را بدانیم. مبانی فکری و نظری شهید آوینی با استناد به یادداشت ها و آثارش و همچنین کتابهایی که منتشر کرده است با مبانی فکری و نظری مهندس مشایی تشابهات مضاعفی دارد.

نگاه شهید آوینی به قشر هنرمند و توجه و حمایت از این خواستگاه با عملکرد و نوع نگاه مهندس مشایی تشابهات فراوانی دارد روشنفکری و نوع نگرش او نسبت به مسائل پیرامون خود نیز تشابهات وافری با اندیشه مهندس مشایی دارد. آنهایی که امروز سخت ترین حملات را متوجه مهندس مشایی می کنند کسانی هستند که چندین سال قبل نیز همین برخورد قهریه و انتقادآمیز را نسبت به نوع دیدگاه و عملکرد شهید آوینی داشتند...الان هم دبناله همان جریان تند و افراطی مهندس مشایی را به دلیل بیان دیدگاه هایش و همچنین تعریف جدیدی از سیاست و مدرنیته مورد اماج حملات ناجوانمردانه خودشان قرار می دهند انهایی که برای اثبات خود حتی به شهید آوینی نیز رحم نکردند.

نگاه مشایی به عرصه هنر و سیاست نگاهی توام با اخلاق مداری و ولایت مداری در چارچوب های اخلاقی و دنیای امروز است نگاهی که شهید آوینی نیز از آن برخوردار بود اما با آن همه سابقه انقلابی باز از سوی افراطیون مورد بی مهری قرار گرفت این نوع رفتار طی 30 سال گذشته همیشه در بازه های زمانی مختلف با چهره های موجه کشورمان صورت گرفته است و باید جوانان این مرزو بوم با کمی دقت و تعقل و با رجوع به تاریخ در این زمینه ذهن خود را بیدار کرده تا حق را از باطل تمییز دهند. مهندس مشایی همچون مرتضی آوینی است پس قبل از آنکه از بین ما برود قدر او را بدانیم.

دسته ها : خبر - سیاسی
دوشنبه بیست و یکم 10 1388
X