دسته
وبلاگهاي برگزيده
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 1748127
تعداد نوشته ها : 1695
تعداد نظرات : 564
Rss
طراح قالب
موسسه تبیان

طنز / تنظیم باد

 شکیبا، شهرام  - بدان ای پسر ـ ایدک الله ـ که مطلب امروز در سه باب تدوین شده، هر یک بتر از دیگر که هر 4 ساعت یک باب آن در سایت «لود» می‌شود.

یکم ـ در باب اهمیت سرعت عمل در میان ملل.
دویم ـ در باب دقت نظر و خاک گهر پرور.
سیم ـ در باب عجائب المخلوقات فی سایت و المطبوعات.

***
یکم ـ محمود احمدی‌نژاد در مراسم افتتاح کارخانه آلومینیوم. هرمزال خطاب به متخصصان و مدیران گفت: «اگر در دولت نهم با 120 کیلومتر سرعت کار می‌کردید، در دولت دهم این باید 150 کیلومتر سرعت بشود. آنها می‌دانند که ایران کشوری با 73 میلیون جمعیت، ثروت‌های عظیم خدادادی و موقعیت جغرافیایی، ایران یعنی چه؟ ایران 5 سال دیگر، 10 سال دیگر قدرت بلامنازع در جهان است. فکر می‌کنند این را عقب بیندازند، سرعتش، انرژی و نفس آن را می‌گیرند. اما اشتباه می‌کنند.»

150کیلومتر در ساعت یا 150 کیلومتر در دقیقه، لطفاً دقیق‌تر مشخص کنید، می‌خواهیم باد لاستیک‌ها را تنظیم کنیم، لازم است بدانیم.

این سخنرانی رئیس‌جمهور در مراسم افتتاح کارخانه آلومینیوم بوده یا فدراسیون اتومبیل‌رانی؟

خب ما 73 میلیون جمعیت داریم. این چه چیز مهمی است؟ چند میلیون از این جمعیت شغل مفید دارند و چند میلیون شغل کاذب و چند میلیون اساساً بیکارند؟ آیا «آنها» اینها را هم می‌دانند یا فقط ما می‌دانیم؟

ما 73 میلیون جمعیت داریم. این که چیزی نیست! کشور دوست و برادر و کمونیست، چین،‌ یک میلیارد و خرده‌ای جمعیت دارد. که همان خرده‌اش می‌شود هفت برابر ما، یعنی حدود 350 میلیون.

رئیس‌جمهور گفته‌اند ما دارای «ثروت‌های عظیم خدادادی و موقعیت جغرافیایی» هستیم. کدام کشور است که ثروت خدادادی نداشته باشد؟ حالا ثروتش به کنار. این که یک کشوری «موقعیت جغرافیایی» دارد، مهم است؟ کدام کشور فاقد موقعیت جغرافیایی است؟ موقعیت جغرافیایی یعنی جای هر کشور روی زمین. خب اگر کشوری روی زمین نباشد که اصلاً نیست.

چرا 5 سال دیگر؟ فقط 4 سال از دوره ریاست جمهوری ایشان مانده اگر ممکن است یک کمی سرعت را بیشتر کنید که به همین 4 سال قد بدهد «قدرت بلامنازع» شدنمان. لذا محاسبه کردیم دیدیم با سرعت حدود 165 کیلومتر ماجرا سر 4 سال فیصله می‌یابد.

دشمنان می‌خواهند ما را عقب بیندازند. درست هم هست. کار دشمن دشمنی کردن است. حالا که آنها برای عقب انداختن ما دارند اشتباه می‌کنند، چکار داریم که اشتباهشان را گوشزد کنیم؟! بگذارید آنها «اشتباه» کنند و ما هم پیشرفت. دشمن را که نباید راهنمایی کرد. مثل این است که یک کسی می‌خواهد به ما تیراندازی کند و ما هی بگوییم «اشتباه نشانه گرفته‌ای، درست نشانه بگیر!»

منبع : خبر آن  لاین                                                        ادامه دارد...


دسته ها : ادبی - طنز - سیاسی
دوشنبه بیست و یکم 10 1388
X