دسته
وبلاگهاي برگزيده
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 1748269
تعداد نوشته ها : 1695
تعداد نظرات : 564
Rss
طراح قالب
موسسه تبیان
تصاویر روزنامه های کاغذی متحرک می‌شوند!
یک هفته نامه آمریکایی از شماره آینده خود با کمک فناوری جدید جوهر - الکترونیک تصاویری را در صفحات چاپی خود منتشر خواهد کرد که حرکت می کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، هفته نامه Entertainment Weekly با کمک تازه ترین مرز فناوری موسوم "جوهر الکترونیک" از شماره آینده خود تصاویر متحرک را به جای تصاویر ثابت روزنامه های عادی منتشر می کند.

جوهر الکترونیک فناوری است که به کمک آن امکان ساخت نمایشگرهای بسیار باریک برای ایجاد روزنامه های الکترونیک فراهم می شود.

با بازکردن صفحات شماره آینده این هفته نامه کاغذی، ویدئویی روشن خواهد شد که یک آگهی را از شبکه تلویزیونی "سی بی اس" و یک آگهی از یک شرکت نوشابه سازی در صفحات چاپی پخش خواهد کرد.

عملکرد این سیستم شبیه به کارت تبریک الکترونیک است که وقتی باز می شوند موسیقی پخش می کنند با این تفاوت که علاوه بر موسیقی اکنون امکان پخش تصاویر متحرک نیز ایجاد شده است.

در مجموع می توان یک ویدئوی به مدت زمان 40 دقیقه را در صفحات داخلی روزنامه ها و مجلات چاپ کرد و به دفعات آنها را دید.

در این مجله از نمایشگرهای باریک تولید شرکت LA-firm Americhip استفاده می شود. ضخامت این نمایشگرها تنها 7/2 میلیمتر و وضوح تصویر آنها 320 در 240 پیکسل است. این نمایشگرها مجهز به باتریهای قابل شارژی هستند که از طریق یک مینی پورت "یو اس بی" به شارژر متصل می شوند.

به گزارش مهر، جوهر الکترونیک نوعی کاغذ الکترونیک و فناوری است که اجازه ساخت نمایشگرهای به قطر حدود 3/0 میلیمتر و به بزرگی یک برگه A4 را می دهد.

براساس گزارش فاینشال تایمز، درحال حاضر این فناوری برای تولید پخش کننده های کتابهای الکترونیک نسل جدید استفاده می شود. اکنون در تازه ترین تکامل این فناوری امکان ساخت نمایشگرهای رنگی به بزرگی یک برگه A4 و وضوح تصویر بالا فراهم شده است.

علاوه بر هفته نامه Entertainment Weekly این فناوری قرار است از سال آینده برای متحرک کردن جلد مجله Esquire نیز استفاده شود.
منبع : تابناک

دسته ها : خبر - علمی
شنبه سی یکم 5 1388
X