دسته
وبلاگهاي برگزيده
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 1758792
تعداد نوشته ها : 1695
تعداد نظرات : 564
Rss
طراح قالب
موسسه تبیان
رونمایی از بزرگترین فرش 8 ضلعی جهان در نایین
رئیس اداره فرش نایین گفت: از بزرگترین فرش هشت ضلعی جهان در نایین به همت خیران محلی به حسینیه سنگ نایین اهدا شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از نایین، علی اکبر شهریاری در آیین پهن کردن این فرش در حسینیه کوی سنگ نایین اظهار داشت: این فرش هشت ضلعی ماشینی دستباف گونه که برای نخستین بار در جهان بافته شده است در شهر نایین به حسینیه کوی سنگ این شهرستان اهدا شد.

وی ادامه داد: این فرش با الهام از نقوش اصیل ایرانی و طبیعت کویری شهرستان و نیز معماری سنتی سقف این حسینیه بسیار جذاب و زیبا بافته شده و جنس آن از الیاف صددر صد اکریلیک مرغوب است.

رئیس اداره فرش نایین تصریح کرد: این فرش 500شانه، با تراکم 1200و به متراژ 125مترمربع با هزینه ای بالغ بر 200میلیون ریال در کارخانه باستان یزد بافته شده است که جا دارد از تلاش‌های مدیرعامل این شرکت مهندس محمد سعیدپور تقدیر و تشکر کرد.

وی خاطرنشان کرد: رنگ زمینه این فرش ماشینی دستباف گونه، کرم با حاشیه‌های خاکی است که رنگ‌های استفاده شده در آن رنگ نایینی است. شهریاری با اشاره به مراحل آماده سازی این فرش افزود: آماده سازی این فرش، از مراحل اولیه تا تحویل، حدود شش ماه به طول انجامید که این مراحل شامل طرح اولیه نقشه، آماده سازی نقشه، رنگ و نقطه، آماده‌سازی رنگ، بافت و چندین مرحله دیگر بوده است.
منبع : تابناک

دسته ها : خبر - هنری
يکشنبه هشتم 6 1388
X