دسته
وبلاگهاي برگزيده
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 1811975
تعداد نوشته ها : 1695
تعداد نظرات : 564
Rss
طراح قالب
موسسه تبیان
عماد افروغ:

هروقت، آزادی جای خود را به امنیت داده ضربه خورده‌ایم

مطالب دیگران  - عماد افروغ گفت: شاهد تلاش برای حذف رقیب درون گفتمانی و رقیب برون گفتمانی از عرصه سیاسی هستیم.

این استاد دانشگاه در گفت‌وگو با ایسنا تاکید کرد: ضرورت طرح دیدگاه‌های مختلف و وجود تکثر درعرصه سیاست، همانند اکسیژن در عرصه حیات فردی است و همان‌طور که یک انسان بدون اکسیژن حیاتی ندارد و رو به موت حرکت می‌کند، جامعه نیز بدون تکثر و طرح دیدگاه‌های مختلف و زمینه‌سازی برای طرح این دیدگاه‌ها، یک کالبد بی‌رمق و یک جسم مرده و بی‌روح است.

وی با بیان این‌که " این امر بارها هم مورد تایید بنیانگذار کبیرانقلاب اسلامی و هم مورد عنایت بزرگان دینی، حکما و فیلسوفان شهیر قرار گرفته است" خاطرنشان کرد: دراین میان می‌توان به آرای خواجه نصیر طوسی ـ که حضرت امام(ره) سخت به ایشان علاقه مند بودند ـ اشاره کرد، این حکیم حسب ارایه یک بنیان فلسفی برای اختلاف‌ها و دیدگاه‌های مختلف، نکته‌ای را مورد توجه قرار داده است و برای انسان سه عالم جسمانی، مثال و عقلانی قائل است. او معتقد است از آن‌جا که ما در این عالم زندگی می‌کنیم وجهی جسمانی داریم که این وجه، اختلافاتی را ایجاد می‌کند وآن چه تحت عنوان وحدت مطلق ازآن یاد می‌شود، در این عالم به دست نمی‌آید؛ چراکه جمع الجمع به عالم عقل و آخرت مربوط می‌شود.

افروغ هم‌چنین با بیان این‌که " فقدان کثرت موجبات شکل‌گیری نفاق را فراهم خواهد کرد" گفت: هم خصلت عوام‌فریبی و هم خصلت چاپلوسی و تملق در جوامعی حاکم می‌شود که گذشته از قانونمند نبودن توجهی به دیدگاه‌های مختلف ندارند و این نوع دیدگاه‌ها را برنمی‌تابند؛ بنابراین تکثردیدگاه‌ها و وجود رقبای مختلف هم آب حیاتی برای زندگی سیاسی و هم ضرورتی اجتناب‌ناپذیر برای رشد و اعتلای جامعه است..

وی با تاکید بر این‌که " باید دانست نیت خیرخواهانه داشتن، تنها شرط اخلاق اجتماعی نقد است و یک نقد خوب باید روشمند و مستدل باشد" افزود: اگرچه ممکن است که بسیاری از این تملق‌ها و چاپلوسی‌ها که در فضای سیاسی کشور مطرح می‌شود از سر دلسوزی باشد، ولی به دلیل این‌که هم نیت خیرخواهانه‌ای را ندارد و هم روشمند نیست، به مصیبت منجر می‌شود و من فکر می‌کنم بخشی از مصیبتی که امروز جامعه ما گرفتار آن است، به این بر می‌گردد که سیاست‌گذاران ما به سهم خودشان توجهی به مقوله‌ای به نام نقد و یا تخطئه ندارند.

وی در ادامه در واکنش به شائبه احتمال حذف جناح اصلاح‌طلب از عرصه سیاسی کشور با توجه به اتفاقات رخ داده پس ار انتخابات ریاست جمهوری و با تاکید بر این‌که " این جناح یک شاخه و یک دیدگاه نیست" افزود: من همیشه گفته‌ام که دوم خرداد یک واقعیت چند گفتمانی است و چندین خرده گفتمان با اصلاح طلبی مرتبط هستند و اصلاح‌طلبانی که به قانون اساسی و انقلاب اسلامی التزام دارند و مبانی دینی و ارزشی این حکومت را درک کردند به هیچ وجه نباید ازعرصه رسمی حذف شوند.

وی گفت: علاوه بر این، حتی کسانی که به انقلاب اسلامی التزام و چندان توجه و عنایتی به قانون اساسی ندارند، نباید از حق شهروندی محروم شوند و حتی می‌توانند از عرصه فعالیت عمومی نیز بهره‌مند شوند.

این استاد دانشگاه افزود: ما نباید سخنان بزرگان انقلاب در بدو انقلاب را فراموش کنیم؛ چراکه مثلا مرحوم مطهری در کتاب، پیرامون انقلاب اسلامی، خودشان به کرات در سخنرانی‌های خود اشاره می‌کنند که ما باید کرسی مارکسیسم را برای تدریس در دانشگاه‌ها در اختیار یک مارکسیست معتقد، دو آتشه و فهیم قرار دهیم.

وی با تاکید بر این‌که " در تاریخ اسلام هرگاه آزادی جای خود را به امنیت داده، اسلام ضربه خورده است" گفت: به تعبیر دیگری هرگاه مصلحت جانشین حقیقت شده اسلام خدشه‌دار شده است.

وی در ادامه باتاکید براین‌که " با این وجود عرصه رسمی باید در اختیار آن دسته از اصولگرایان و اصلاح‌طلبانی قرار گیرد که به انقلاب اسلامی و قانون اساسی التزام داشته باشند و اصلاحات خود را در ذیل گفتمان انقلاب اسلامی دنبال کنند" خاطرنشان کرد: اگر جامعه رقیب نداشته باشد و دیدگاه‌های مختلف در آن مطرح نباشد، دچار رکود و سکون می‌شود و از رشد و پویایی لازم می‌افتد.

افروغ گفت: امروزما شاهد تلاش برای حذف رقیب چه رقیب درون گفتمانی و چه رقیب برون گفتمانی هستیم و برخی بنا به تفسیر متحجرانه قصد دارند که فقط یک شاخه باریک و عده کوچکی که مدعی پیشرفت کشور و اسلام‌خواهی و انقلاب‌خواهی بوده و سابقه درخشان نیز در پیدایش انقلاب نداشتند، می‌خواهند هم رقبای درون اردوگاهی و هم رقبای برون گفتمانی خود را حذف کنند و در واقع همان دعوای تاریخی که زمانی بین معتزله و اشعریون و از سوی دیگر بین اصولیون واخباریون بوده را تکرار کنند و به سمت این می‌رود که اخباریون و متحجران در فضای سیاسی کشور حاکم شوند، ولی باید به شدت در مقابل این نگاه که ممکن است به تعبیر حضرت امام(ره) رنگ و لعاب عوض کرده باشد ایستاد.

منبع : خبر آن لاین

شنبه سی یکم 5 1388
چند درنگ در ماه ضیافت بزرگ الهی
رضا حسینی علائی
«ای کسانی که ایمان آورده اید! روزه بر شما نوشته (واجب) شده است، آن گونه که بر کسانی که پیش از شما بودند، نوشته شده بود. باشد که پروا کنید! ». آیه 183 سوره مبارکه بقره

خدایا!

بعد از نمازهای ماه مبارکت، تو را با ذکر صفات بلند مرتبگی، بزرگواری، آمرزندگی و مهربانیت صدا می زنم. (یا علی یا عظیم یا غفور یا رحیم)

بار دیگر بزرگیت را یاد می کنم (انت الرب العظیم) و می گویم هیچ مثل و مانندی نداری (الذی لیس کمثله شیء) یعنی با این اعتقاد، تو را می ستایم و پرستش و اطاعت می کنم و تنها تو را شایسته خدایی می دانم و هرگز شبیه و همتایی برایت قائل نیستم.

در اولین درنگ به خود می گویم آیا واقعا این گفتار از زبان دل است یا از زبان تن؟ و وای به حالم اگر دیگری را چون تو بدانم و در زندگی ام از آنانی که غیر رسول و اولی الامر تو باشند، اطاعت کنم.

و سپس شنوایی و بینایی ات به همه گفتار و کردار آدمیان و تمام حرکات و حوادث عوالم را اعلام می کنم (و هو السمیع البصیر) و با این سخن، این اعتقاد را بر زبان می آورم که هیچ حرف و عمل و نیت از کوچکترین تا بزرگترین و از نهانی ترین تا آشکارترین آنها از محضر مقدست نادیده و ناشنیده نمی ماند.

و می رسم به ماهی که در آن قرارم دادی؛ آن را ماهی می دانم که نسبت به سایر ماههایت دارای ویژگیهای خاصی است یعنی اشاره می کنم به بزرگی و کرامت و شرافت و برتری اش بر آنها (و هذا شهر عظمته و کرمته و شرفته و فضلته علی الشهور) همان ماهی که روزه اش را بر من واجب کردی (و هو الشهر الذی فرضت صیامه علی) و نامش رمضان است. (و هو شهر رمضان)

پروردگارا!

در برتری این ماه همان بس که رسولت ـ که بر او و آلش درود باد ـ فرمود: «اگر بندگان می دانستند که در رمضان چه (برکاتی) است، آرزو می کردند که رمضان، یک سال باشد.» و یا فرمود: «ماه رمضان پیش شما مثل ماههای دیگر نباشد؛ چرا که نزد خداوند، احترام و بر سایر ماهها برتری دارد. در ماه رمضان ، روز روزه داری شما مثل روز خودتان نباشد! (ادب و حرمت این ماه را نگه دارید).»

درنگی دیگر؛ به آن عملم فکر می کنم که وقتی می گویند چگونه ای؟ می گویم روزه ام. اما چه روزه ای؟! آیا همان گونه است که می خواهی و آنگونه که باید باشم و روزه ات را نه فقط برای خالی بودن شکم بلکه برای تقوا و تقرب بر من واجب کردی همانطور که بر گذشتگانم نوشته بودی. و باز وای بر من اگر توشه آخرتم از ایمان و عمل صالح خالی باشد.

و به راستی رمضان چیست؟ سوالی است که در ادامه از ارتباط آن با کلام نورانی ات (قرآن) برایم می گویی؛ و آن این است: ماهی که در آن قرآن را نازل فرمودی (الذی انزلت فیه القرآن) و این نزول از باب راهنمایی مردمان و روشن کردن راه هدایت و موجب جدا کردن حق از باطل است. (هدی للناس و بینات من الهدی و الفرقان)

چنانکه امام صادق(ع) فرمود: « خداوندا! این ماه مبارک که قرآن را در آن فرو فرستاده ای و آن را مایه هدایت مردم و نشانه هایی روشن از هدایت و فرقان قرار داده ای، فرا رسید. پس ، ما را در این ماه، سالم بدار و نیز آن را برای ما سالم بدار و آن را با آسانی و تن درستی از سوی خودت، از ما دریافت کن. ای که اندک را می گیری و پاداش بسیار می دهی! اندک را از من بپذیر!

خداوندا! از تو می خواهم که به سوی هر نیکی، راهی و در برابر هر آنچه دوست نداری، باز دارنده ای برایم قرار دهی! ای مهربان ترین مهربانان؛ ای که از من و از گناهانی که در نهان انجام داده ام، چشم پوشیدی؛ ای آن که مرا به خاطر نافرمانی ها مواخذه ننمودی! ببخشای، ببخشای، ببخشای، ای بزرگوار!

خدایا! پندم دادی، پند نگرفتم! از گناهانت بازم داشتی، دست برنداشتم! چه عذری دارم؟! پس بر من ببخشای، ای بزرگوار! ببخشای، ببخشای!

... خداوندا! مرا به نیکوترین ماندن، باقی بدار و به بهترین فنا، فانی ساز: بر دوستی با دوستانت و دشمنی با دشمنانت و شوق به درگاهت و هراس از عظمتت و خشوع و وفا و تسلیم نسبت به خودت و باور به کتابت و پیروی از سنت فرستاده ات.
... درود خدا بر محمد و خاندان او، درودی پیوسته و بی شمار، درودی که ارزش آن را کسی جز تو نداند ، ای مهربان ترین مهربانان!»

باز درنگ؛ لحظه ای فکر می کنم که چه مقدار از این راهنمایی و روشنایی و فرقان بهره گرفتم؟! و البته اگر نخواهم بگویم هیچ، پس باید بگویم بسیار اندک.

ادامه می دهم و بهترین شبی را یاد می کنم که در رمضان قرارش دادی. (و جعلت فیه لیلة القدر) و آن را به تنهایی بر هزار ماه برتری دادی. (و جعلتها خیرا من الف شهر)

لحظه ای درنگ؛ و این بار می گویم آیا قدر را قدر می دانم؟ ناگزیرم چندباره بر خود واویلا گویم.

بارالها!

سپس از چیزی می گویم که منت گویند؛ آن را بر همه داری و کسی بر تو ندارد. (فیاذ المن و لا یمن علیک)
کمی آرام می شوم وقتی خواسته ام را از وجود منان تو می گویم و از تو می خواهم بر من منت بگذاری و مرا از آتش دوزخت نجاتم دهی. (من علی بفکاک رقبتی من النار)

باز درنگی می کنم در آنچه مرا به آتش می برد و آن حرامهاست که وقتی امام علی(ع) از رسول خدا(ص) پرسید: ای رسول خدا! بهترین عمل در این ماه چیست؟ شنید: «ای ابا الحسن! بهترین عمل در این ماه خویشتنداری از حرامهای خدای عزوجل است.»

و آن آرامش با یاد نار و عذاب در حال خاتمه بود، اما این ناآرامی نیز کمی بعد به پایان رسید آنجا که به لحظه خواستن از تو رسیدم چون گفته بودم که سمیع و بصیری.می خواهم از میان کسانی که بر آنها منت گذاشتی من را از آتش به گلستان و بهشتت وارد کنی (فیمن تمن علیه و ادخلنی الجنه)

و آخرین درنگ؛ آری! پیامبرت(ص) فرمود: «چون هلال ماه رمضان پدید آمد، درهای دوزخ بسته گردد و درهای بهشت گشوده شود و شیاطین به زنجیر کشیده شوند.»

***
و این آرامش به امید رحمتت که مهربانترین مهربانانی، ماندگار می شود. برحمتک یا ارحم الراحمین

طاعات قبول. التماس دعا.
منبع : تابناک
دسته ها : ادبی - مذهبی - مقالات
جمعه سیم 5 1388
سرانجام پخش دعای ربنای شجریان از تلویزیون
ربنای استاد شجریان یک خاطره خاصی برای همه ما دارد و یک اثر هنری است که متعلق به همه مردم ایران است؛ بنا داریم به صورت محدود و طبق روال خودمان در ماه مبارک رمضان از این نوا استفاده کنیم.
سیدعزت‌الله ضرغامی درباره‌ی پخش دعای ربنای استاد شجریان از تلویزیون گفت که در این خصوص هیچ محدودیتی برای خواننده‌ی خاصی نیست.

به گزارش ایسنا، رئیس سازمان صدا و سیما در پاسخ به این پرسش که سرانجام پخش ادعیه‌ها از جمله دعای ربنای استاد شجریان از رادیو و تلویزیون چه می‌شود؟ خاطرنشان کرد: تهیه‌کنندگان ما آزاد هستند از تمام ادعیه‌ای که در این ماه تاکید شده و تمام هنرمندانی که این دعاها را خوانده‌اند، براساس سلایق مردم در برنامه‌هایشان استفاده کنند.

وی در عین حال اظهار کرد: تاکید من بیشتر روی محتوای این برنامه‌هاست؛ قبل از این‌که دنبال قرائت‌های زیبا باشیم به محتوای این دعاها توجه کنیم؛ البته حتما صدای زیبا می‌تواند تاثیر‌گذار باشد.

به گزارش ایسنا، دبیر شورای معارف سیما نیز پیش از این اعلام کرده بود: در ماه مبارک رمضان نوای «ربنا»ی استاد شجریان را به صورت محدود پخش خواهیم کرد و در عین حال تلاش می‌کنیم از ربناهای جدید با صدای دیگر هنرمندانمان نیز استفاده کنیم.

پرویز فارسیجانی معتقد است: ربنای استاد شجریان یک خاطره خاصی برای همه ما دارد و یک اثر هنری است که متعلق به همه مردم ایران است؛ بنا داریم به صورت محدود و طبق روال خودمان در ماه مبارک رمضان از این نوا استفاده کنیم.

گفتنی است در پی اعتراض محمدرضا شجریان و شکایت او، معاون صدا گفته بود که از این پس حتی در ماه رمضان صدای محمدرضا شجریان از شبکه‌های رادیویی پخش نمی‌شود، اما چندی بعد دکتر علیرضا نوری درباره‌ی پخش نشدن «ربنا»‌ی محمدرضا شجریان از رادیو و انتخاب جایگزینی احتمالی برای آن گفت که « ربنای استاد شجریان یک حس نوستالژیک خاصی برای همه مردم ایران دارد و حال و هوای ویژه‌یی را در لحظات افطار ایجاد می‌کند، اما عدم پخش آن بر مبنای خواست و تقاضای خود استاد بوده است مبنی بر این‌که آثارشان با رضایت خود ایشان پخش شود. بنابراین ما تابع آن چیزی هستیم که سازمان و استاد شجریان به توافق برسند. »

وی درباره‌ی جایگزینی برای این نوا نیز توضیح داد که جایگزین‌های زیادی را سازمان از قبل آماده کرده است که اگر نیاز باشد از آن ها استفاده می‌کنیم.

به گزارش ایسنا، محمدرضا شجریان در نامه‌ی در تاریخ 25 خرداد ماه به عزت‌الله ضرغامی-رییس سازمان صدا و سیما- نسبت به پخش بدون مجوز آثارش در صدا و سیما اعتراض کرد که در بخش‌هایی از آن آمده بود: « اینجانب در سال 1374 نیز اعلام کردم راضی به پخش آثار خود از صدا و سیما نیستم. مجددا تقاضای خود را تکرار کرده و تاکید می کنم آن سازمان هیچ نقشی در تهیه این آثار نداشته و شایسته است به حکم شرع و قانون سریعا کلیه واحدهای آن سازمان از پخش صدا و آثار من خودداری کنند.»

پیش از این نیز شجریان در نامه‌یی به علی لاریجانی- رییس وقت سازمان صدا و سیما- از او خواسته بود به شبکه‌های مختلف رادیو و تلویزیون دستور دهد به جز دعای «ربنا» و مثنوی افشاری - که در ایام ماه رمضان و هنگام افطار از شبکه‌های مختلف روی آنتن می‌رود، از پخش آثار دیگر او خودداری کنند.

استاد آواز ایران در این نامه‌ آورده بود: «سازمان صدا و سیما موظف است برای پخش آثار هنرمندان از آنان کسب اجازه کند و حقوق مادی آثارشان را هم برای هر نوبت پخش آثارشان رعایت کند.»

این در حالیست که مهرماه سال 86 کرم رضا پیریایی- رییس سابق مرکز موسیقی- در نشستی مطبوعاتی با بیان این که با استاد شجریان نیز مشکلی نداریم، گفته بود: استاد ناراضی نیستند و در طول شبانه روز، رادیو پیام کارهای استاد شجریان را پخش می‌کند.
منبع : خبر آن لاین
دسته ها : خبر - هنری
جمعه سیم 5 1388


دو روز پیش عرض کردم که با هواپیما عازم کرمانم. لحظات آخر عمرم را به چشم می‌دیدم. این بود که رمانتیک شدم و افتادم به حلالیت‌طلبی از همه بالاخص آقای «اسفندیار رحیم‌مشایی» و خبرگزاری محترم «فارس» اما متأسفانه باید به این دو دوست دیرینه این ستون عرض کنم که قسمت نبود و برخلاف رویه معمول و معقول، هواپیما سالم رفت و سالم آمد.
 
لذا دوباره برگشته‌ام سرجای اولم و حلالیت‌هایی که خواستم را پس می‌گیرم و باز بر سر مواضع خود می‌ایستم. پس سلام مجدد بر همه عزیزان و ارجمندان و یک خواهش برادرانه که دست ما را بگیرند و نگذارند بی‌سوژه بمانیم.

من در کرمان، جومونگ در تهران
درست در ایامی که بنده در کرمان بودم بازیگر نقش جومونگ در تهران بود و هنوز هم هست. او در هتل استقلال است و گفته می‌شود که جمعیت کثیری از ملت غیور نیز دائم جلوی در هتل جمع شده‌اند. نگرانم. این بابا اگر عصبانی شود هر لحظه ممکن است که بیاید پایین و قرت قیامت کند و کلیه آقایان حاضر را کتک بزند و الباقی قضایا. 

اتفاقاً کرمان که بودم «حمید نیک‌نفس» شاعر خوب کرمانی شعری که با همکاری کلیم کاشانی درباره این قهرمان بزرگ - از هر جهت - سروده بود، برایم خواند که حاوی نکات ایمنی ظریفی نیز هست: 

افسانه حیات دو روزی نبود بیش
آن هم رفیق داخل شهر «چوسان» گذشت
نیمی ز عمر رفته او صرف جنگ شد
باقی عمر یکسره با بانوان گذشت

پیکان پورشه‌ای، گوجه‌ای
روزنامه «دنیای اقتصاد» نوشته بود که «پیکان با طراحی شرکت پورشه آلمان به جاده‌های ایران بازخواهد گشت.» 

البته طبیعتاً کار خاص و ویژه‌ای نیست. کاری که پورشه آلمان می‌خواهد بکند، قبلاً به دست متخصصان توانمند داخلی انجام شده.
 
اما به هر حال کنجکاوی​برانگیز است که چه خواهد شد. لذا برایتان تغییراتی که پورشه در طراحی انجام خواهد داد را به شرح زیر معروض می‌دارم؛ 

1- خواباندن کمک‌ها به شکلی که وقتی راننده پشت فرمان است و می‌خواهد بیاید بیرون حس کنی کسی دارد از چاله بیرون می‌آید. 

2- رنگی کردن یک وجب از بالای شیشه جلو با چسباندن برچسب برای آفتابگیر سرخود شدن شیشه. 

3- نصب دو آینه گرد محدب در دو طرف شیشه جلو از داخل. 

4- کوچک کردن فرمان در حد یک پیش‌دستی. 

5- روی فرمان هم یک دسته لیفتراکی قرار می‌گیرد. 

6- نصب CD روی در خودرو زیر بالابر شیشه. 

7- قرار دادن عکس‌های شاهرخ‌خان و دختر آمیتاباچان زیر روکش پلاستیکی در، از داخل. 

8- فرو کردن دو پیچ‌گوشتی چارسو در قفل شیشه کوچیک‌جلو. 

9- سوراخ کردن اگزوز برای ایجاد صدای تابلو. 

10- نصب بوق گاوی. 

11- قرار دادن مقدار معتنابهی کارت تلفن سوخته ژاپنی در کنار درزگیر‌های شیشه جلو. 

12- کوتاه کردن دسته‌دنده و نصب سردنده با کله اسکلت. 

13- نصب یک سیستم خفن برای شنیدن «پارسال بهار دسته جمعی...» 

14- پهن کردن رینگ و لاستیک اسپرت به طوری که سر هر پیچ لاستیک به گلگیر بخورد و صدا کند. 

15- ...
تذکر ویژه: پیکان مربوطه فقط با رنگ گوجه‌ای تولید می‌شود ولاغیر. 

شهرام شکیبا

دسته ها : ادبی - طنز
جمعه سیم 5 1388
منتجب‌نیا: هیاتی زیر نظری رهبری، مراجع تقلید و مجلس خبرگان حوادث رخ داده در بازداشتگاه‌ها را بررسی کند/انجمن حجتیه این روزها فوق‌العاده فعال شده‌

پارلمان‌نیوز: قائم مقام حزب اعتماد ملی با اشاره به تخریب‌های صورت گرفته علیه یاران امام(ره) نسبت به فعال شدن انجمن حجتیه هشدار داد و گفت:«کسانی که یاران انقلاب و امام را تخریب می کنند در واقع هدفشان اتهام به امام است و بعید نیست که دامنه انتقادها نسبت به دوران رهبری حضرت امام نیز گسترش پیدا کند و حتی جسارت‌هایی نسبت به ایشان صورت گیرد.»

حجت‌الاسلام رسول منتجب‌نیا در گفتگو با ایلنا نسبت به تخریب‌هایی که اخیرا بر علیه مراجع صورت می‌گیرد هشدار داد و گفت:«مردم ما به خصوص نخبگان باید توجه کنند که این یک امر ساده نبوده بلکه برنامه‌ای حساب شده می‌باشد که باید با دقت با آن برخورد شود.»

وی با اشاره به بگومگوها و شایعاتی که در خصوص بدرفتاری‌هایی در زندان‌ها مطرح شده است اظهار داشت:«این چیزی است که چه بخواهیم و چه نخواهیم در جامعه منتشر شده است امروز مردم ما به صداوسیما و روزنامه‌ها اکتفا نمی‌کنند بلکه اغلب با رسانه‌های بیگانه و ماهواره‌ها در ارتباط هستند که آنها نیز درست یا غلط مطالبی را منتشر می‌کنند لذا باید با این قضیه به عنوان یک مشکل به وجود آمده نظام برخورد کرد.»

قائم مقام حزب اعتماد ملی افزود:«اینکه اشخاصی را که این موضوع را تذکر داده‌اند و حتی درخواست پیگیری آن را مطرح کرده‌اند را بلافاصله مورد انتقاد و تخریب قرار دهیم در حقیقت از پاک کردن صورت مسئله نیز کمتر است چرا که این موضوع در ذهن مردم پاک شدنی نیست.»

وی پیشنهاد کرد:«به نظر من باید برای حل این قضیه یک گروه ویژه و آن هم نه از یک جناح بلکه از همه گروه‌ها جمع شده و زیر نظر رهبری و مراجع تقلید و مجلس خبرگان بررسی کنند و همه حرف‌ها را بشنوند و نتیجه را نیز اگر لازم نباشد تنها به رهبری و مراجع تقلید اعلام کنند تا حداقل آنان در جریان کار قرار بگیرند.»

وی تاکید کرد:«بنابراین هرچقدر صداوسیما و رسانه‌های جناح اصولگرا در این زمینه حرف بزنند این قضیه بدتر خواهد شد.»

منتجب‌نیا در ادامه نسبت به تخریب شخصیت‌هایی که ریشه در انقلاب داشته و در دوره رهبری حضرت امام(ره) مسوولیت‌های مهمی داشتند هشدار داد و گفت:«اینکه آقای موسوی را تحت عنوان کوپنی کردن اقتصاد و یا آقای کروبی را به اتهام بازداشتگاه کردن بنیاد شهید محکوم می‌کنند در واقع انتقاد و اتهام به امام و دوران دفاع مقدس است یا اینکه دوران سازندگی را زیر سوال می‌برند به نحوی برخورد با حضرت امام و مقام معظم رهبری می‌باشد این مسائل که مطرح می‌شود بعید نیست که دامنه انتقادها نسبت به دوران رهبری حضرت امام نیز گسترش پیدا کند و حتی جسارت‌هایی نسبت به آن امام بزرگ صورت گیرد.»

وی با تاکید بر اینکه معتقد نیستیم که امام(ره) و یا مقام معظم رهبری معصوم می‌باشند،گفت:«همه غیر از ائمه اطهار ممکن‌الاشتباه هستند که امام(ره) نیز در مواردی اعلام می‌کند که اشتباه کرده است پس بنابراین افراد دیگر نیز قطعا امکان اشتباه و لغزش را البته نه تعمدا بلکه سهوا خواهند داشت.»

قائم مقام حزب اعتماد ملی تصریح کرد:«البته می‌دانیم که حضرت امام(ره) در عین اینکه معصوم نبوده اما یک پدیده استثنایی بود که بعید است تا ظهور حضرت حجت نظیر او خلق و پرورش یابد.»

وی با بیان اینکه این مسائل توطئه‌هایی است که در زمان حیات امام نیز نظیر آن مطرح بود افزود:«مثلا می‌گفتند که امام کانالیزه شده است و تصمیمات را احمد آقا می‌گیرد که امام به شدت ناراحت شده و تاکید کردند کسی جز من کاره‌ای نیست و همچنین توطئه‌هایی تحت عنوان اینکه ولایت فقیه استبداد دینی است که همگی آنها با درایت حضرت امام خنثی شد.»

منتجب‌نیا خاطرنشان کرد:«فکر می‌کنم هدف این مباحث و تنها روشنگری و هدایت نبوده بلکه مخدوش کردن چهره امام و شکستن ابهت انقلاب و زیر سوال بردن حرکت‌های یاران امام و به طور غیرمستقیم زیر سوال بردن مقام معظم رهبری است. در گذشته منافقین اینگونه طراحی‌ها را انجام می‌دادند امروز نیز چه بسا که منافقین و ضدانقلاب در پشت صحنه این مسائل نباشد.»

وی با بیان اینکه افراد انجمن حجتیه این روزها فوق‌العاده فعال شده‌اند اضافه کرد:«متحجران و مرتجعان و برخی روحانیون کج‌اندیش در این تحرکات نقش موثری دارند.»

قائم مقام حزب اعتماد ملی ادامه داد:«وقتی که آقایان همه یاران امام را منحرف بنامند و زیر سوال ببرند قطعا گردوغبار آن به چهره انقلاب خواهد نشست.»

وی حرکت انجمن حجتیه را حرکت منافقین، سلطنت‌طلب‌ها و انگلیس و آمریکا عنوان کرد و با اشاره به طرح مسائلی نظیر بازداشت موسوی و کروبی گفت:«بحث‌هایی درخصوص بازداشت و مجازات یاران امام همچون آقای موسوی و کروبی مطرح می‌شود که این توطئه‌ها، توطئه‌هایی است که از سوی طراحان شیطان سیرت و ضد انقلاب صورت می‌گیرد.»

وی طرح خشونت، تندی و بگیر و ببند را فی‌حدنفسه یک طرح غیرمنطقی و غیرعاقلانه دانست و ادامه داد:«طرح‌هایی همچون از بین بردن نخبگان، قتل‌های زنجیره‌ای و حمله به کوی دانشگاه طرح‌هایی هستند که فرقه ضد انقلاب و ملت آنها را برنامه‌ریزی می‌کند و متاسفانه هر بار نیز به دست افرادی انجام می‌شود که نه نظامی و نه انتظامی و نه وزارت اطلاعات مسئولیت آن را می‌پذیرد و تنها پس از حادثه می‌گویند که لباس شخصی‌ها و یا افرادی ناشناس مردم را زدند.»

منتجب‌نیا در ادامه این گفت‌وگو به جسارت‌هایی که نسبت به آیت‌الله صانعی صورت گرفته است اشاره کرد و گفت:«حضرت آیت‌الله صانعی به عنوان مرجعی است که میلیون‌ها مقلد در داخل و خارج از کشور دارد. وی عالمی روشنفکر، روشن‌دین و آگاه به زمان است که فتاوی ایشان نیز نوعا به روز می‌باشد.»

قائم‌مقام حزب اعتماد ملی تصریح کرد:«از این مرجع تقلید جمله‌ای را نقل می‌کنند که در واقع در قالب یک داستان طولانی بوده و اصلا ربطی به رئیس‌جمهور و رئیس مملکت ندارد و از آن گذشته اگر مومنی بگوید که نیت او از خطابه‌ای چنان نبوده باید آن را پذیرفت به هر حال بر حسب روایات و از نظر شرعی مراجع تقلید حجت امام زمان بین مردم بوده و امنا و خلفای پیامبرانند و در این زمینه نیز استثنایی بین مراجع طرفدار یا مخالف دولت وجود ندارد.»

وی با بیان اینکه توهین به مراجع توهین به امام زمان می‌باشد افزود:«از نظر قوانین جاری و موضوعه نیز مراجع جایگاه ویژه و استثنایی دارند به عنوان مثال در ماده 515 قانون مجازات اسلامی آمده است که حکم سوءقصد به مراجع، حبس و زندان از سه سال تا 10 سال می‌باشد و یا همچنین در ماده 21 قانون مطبوعات آمده است که درج مطالب افترا و خلاف واقع به صورت انشاء یا نقل نسبت به مراجع موجب می‌شود که مدیرمسوول و نویسنده آن یک تا سه سال حبس جنحه‌ای محکوم شوند.»

قائم مقام حزب اعتماد ملی با اشاره به توهین فردی به نام رشید مطلق در روزنامه اطلاعات به امام(ره) در سال‌های قبل از انقلاب اضافه کرد:«پس از توهین ،مردم به پا خواستند، راهپیمایی عظیمی در قم به وجود آمد و انقلاب توانست اوج بیشتری بگیرد یعنی مراجع در قلوب مردم جا دارند.»

وی سوابق آیت‌الله صانعی را در پیروزی انقلاب و پس از انقلاب بسیار مهم و موثر عنوان کرد و گفت:«ایشان دادستان منصوب از سوی امام(ره) بودند و در ابتدای رهبریت آیت‌الله خامنه‌ای در میان اجازه‌هایی که برای اجتهاد وی صادر شد اجازه آیت‌الله صانعی نیز وجود داشت.»

منتجب‌نیا با بیان اینکه هیچ‌کس حتی مراجع، رهبران و مسئولان معصوم نیست، ادامه داد:«اما این موجب نمی‌شود که اگر اشتباه یا رفتار خلاف میلی از آنان سر زد بلافاصله با استفاده از طلبه‌های بی‌سواد و کم تقوا به آنان جسارت و توهین شود.»

وی در پایان تاکید کرد:«از مراجع عظیم‌الشان تقلید و رئیس قوه قضائیه تقاضا دارم که در برابر این مسائل و توطئه‌ها ساکت نباشند چراکه آن دامنگیر همه خواهد شد.»

دسته ها : خبر سیاسی
جمعه سیم 5 1388
چرا دل شکستگی واقعا درد دارد؟
محققان دانشگاه کالیفرنیا با کشف ژنی که میان دردهای فیزیکی و ذهنی انسان ارتباط برقرار می کند اعلام کردند شکستهای احساسی و یا عدم پذیرش اجتماعی یا به بیان عامیانه دل شکستگی به معنی واقعی در بدن انسان درد فیزیکی به وجود می آورند.

به گزارش خبرگزاری مهر، محققان موفق به کشف ارتباط ژنتیکی میان درد فیزیکی و شکستهای اجتماعی شدند این به آن معنی است که قطع ارتباط عاطفی میان افراد یا دل شکستگی به معنی واقعی دردناک است.

روانشناسان دانشگاه کالیفرنیا اعلام کردند بدن انسان دارای ژنی است که می تواند حساسیت دردهای فیزیکی را به حساسیت دردهای اجتماعی ارتباط دهد. این یافته در راستای نظریه مشهوری است که معتقد است پس خوردگی یا عدم پذیرفته شدن در اجتماع دردناک است و در بدن انسان درد فیزیکی ایجاد می کند.

این ژن تنظیم اصلی ترین بخش تسکین درد در بدن انسان به نام Mu-Opioid را که با دردهای تجربیات دردناک اجتماعی نیز درگیر است به عهده دارد. مطالعات جدید نشان می دهد تنوع میان ژن گیرنده های Mu-Opioid با نام OPRM1 که اغلب با دردهای فیزیکی در ارتباطند به میزان درد اجتماعی و ذهنی که فرد در هنگام عدم پذیرش یا شکست عاطفی تحمل می کند نیز ارتباط دارد.

این ژن در افراد مختلف متفاوت بوده و نوعی نادر از آن باعث افزیش حساسیت فرد در برابر پس زده شدن در اجتماع و بروز تجربه افسردگی در وی خواهد شد. محققان به منظور بررسی نوع ژن موجود در بدن نمونه های بزاق 122 داوطلب را جمع آوری کرده و میزان حساسیت این افراد را در برابر دردهای اجتماعی و فیزیکی به دو شیوه مورد آزمایش قرار دادند.

به گزارش مهر ، نتیجه آزمایشها نشان داد افرادی که نسبت به دردهای فیزیکی بسیار حساس بوده از نوعی خاص از ژن OPRM1 برخوردار بودند در هنگام آزمایشهایی که برای آنها به صورت آزمایشگاهی حس شکست یا عدم پذیرش را به وجود می آورد، در برابر عدم پذیرش از خود حساسیت بسیار بالاتری نشان داده و در عین حال فعالیت بخشی از مغز این افراد که با دردهای اجتماعی در ارتباط است افزایش پیدا کرده است.

بر اساس گزارش تلگراف، این اولین باری است که ارتباط ژنتیکی میان دردهای فیزیکی و ذهنی به این شکل به اثبات می رسد. به گفته محققان به دلیل اینکه ارتباطات اجتماعی در زندگی انسان از اهمیت بسیار بالایی برخوردارند، درک احساس درد از نداشتن چنین ارتباطی می تواند انگیزه ای محکم برای حفظ ارتباطات اجتماعی فرد به شمار رود.
دسته ها : خبر - علمی
جمعه سیم 5 1388
سوءاستفاده پزشکان کانادایی از آنفولانزای A
این گزارش حاکیست، در پی طغیان دوباره بیماری آنفولانزای خوکی در منطقه، انجمن پزشکی آلبرتا و مقام های بهداشتی دولت محلی، سرگرم گفت و گو و تبادل نظر در زمینه تعدیل درخواست حقوق پزشکان داوطلبی هستند که درگیر این بیماری خطرناک شده اند.
گروهی از پزشکان استان آلبرتا در کانادا، برای معالجه و درمان بیماران مبتلا به آنفولانزای خوکی، درخواست 518 دلار حق الزحمه در ساعت کرده اند.

به گزارش «ایرانتو»، "دیوید اگون"، سرپرست گروه مشاوره بهداشت عمومی آلبرتا، با غیر عادلانه توصیف کردن این درخواست گفت:" تصور درخواست چنین مبلغی از سوی کسانی که زمانی سوگند پزشکی خورده اند ، بسیار عجیب است."

این گزارش حاکیست، در پی طغیان دوباره بیماری آنفولانزای خوکی در منطقه، انجمن پزشکی آلبرتا و مقام های بهداشتی دولت محلی، سرگرم گفت و گو و تبادل نظر در زمینه تعدیل درخواست حقوق پزشکان داوطلبی هستند که درگیر این بیماری خطرناک شده اند.

دیوید اگون همچنین تأکید کرد، صرف خطرناک بودن بیماری نمی تواند دلیل موجهی برای درخواست مالی پزشکان باشد. آنان بر مبنای سوگند خود، موظف هستند در زمینه هرگونه مورد اورژانسی همکاری کنند و شیوع ویروس H1N1 نیز یک مورد کاملا اورژانسی برای مردم بحساب می آید.

یکی از نمایندگان سابق نئودمکرات دلیل چنین رویدادی را ، آسیب پذیری بیش از حد استان آلبرتا از موضوع کمبود پزشک و پرستار دانست و گفت:" این عادلانه نیست که انجمن پزشکی آلبرتا از چنین وضعیتی سوء استفاده کند."

آنفولانزای خوکی تاکنون موجب مرگ 66 نفر در کانادا شده و گفته می شود از 178،000 مبتلای به این ویروس در جهان، 1،462 نفر را کانادایی ها تشکیل می دهند.

کارشناسان نسبت به گسترش بیشتر این بیماری با نزدیک شدن پاییز هشدار داده اند.
دسته ها : خبر - علمی
جمعه سیم 5 1388
خواص زعفران برای رفع بی خوابی
گل‌های زعفران دارای 3 پرچم و مادگی آنها مرکب از خامه دراز منتهی به کلاله سرشاخه به رنگ قرمز نارنجی است که به عنوان نام زعفران وارد بازار می‌شود. زعفران باعث سهولت هضم غذا نیز می‌شود.
جام جم: تحقیقات نشان می‌دهد که از زعفران می‌توان برای رفع بی‌خوابی‌های منشاء تحریکات مغزی استفاده کرد.

زعفران گیاهی است چند ساله، به ارتفاع 10 تا 30 سانتیمتر که دارای پیازی سخت و مدور، گوشت‌دار و پوشیده از غشاهای نازک و قهوه‌ای رنگ است و طی تحقیقات انجام شده متوجه شدند که زعفران این خاصیت را از خود نشان می‌دهد.

از وسط پیاز زعفران که در واقع قاعده گیاه به حساب می‌آید، تعدادی برگ‌های دراز و باریک خارج می‌شود که سطح فوقانی آنها رنگ سبز تیره ولی سطح تحتانی سبز روشن دارد.

ظاهر گل‌های زعفران لوله‌ای باریک و دراز به رنگ‌های بنفش، گلی و ارغوانی دیده می‌شود که پرورش زعفران در نواحی مختلف خراسان و نقاط مساعد کشور صورت می‌گیرد.

گل‌های زعفران دارای 3 پرچم و مادگی آنها مرکب از خامه دراز منتهی به کلاله سرشاخه به رنگ قرمز نارنجی است که به عنوان نام زعفران وارد بازار می‌شود. زعفران باعث سهولت هضم غذا نیز می‌شود.

این گیاه به علت اثر بی‌حس کننده آن بر روی اعصاب ریوی، مسکن سرفه در برونشیت‌های مزمن است و در درمان حالات تشنجی و درد دندان موثر است و به صورت دم کرده 5 تا 2 گرم در لیتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.
منبع : فردا
دسته ها : خبر - علمی
جمعه سیم 5 1388
توصیه هایی برای سحری و افطار
یک متخصص تغذیه گفت: مصرف نکردن وعده سحری باعث از بین رفتن اثرات مفید روزه می‌شود.

علی شمس نورایی در گفت‌و‌گو با فارس، افزود: حذف وعده سحری برای سلامت افراد ضرر دارد و با توجه به طولانی بودن زمان روزه‌داری در فصل تابستان، به همه روزه‌داران توصیه می‌شود که حتماً سحری را در برنامه غذایی خود داشته باشند.

وی گفت: با توجه به طولانی بودن زمان روزه‌داری در فصل تابستان که حدود 14تا 15 ساعت مصرف غذای مقوی و نوشیدن مایعات در وعده غذایی سحری می‌تواند انرژی مورد نیاز برای فعالیت روزانه روزه‌داران را تأمین کرده و عوارض ناشی از کمبود مواد غذایی و مایعات را در بدن کاهش دهد.

این متخصص تغذیه افزود: توصیه می‌شود در برنامه سحری روزه‌داران از یک برنامه غذایی کامل و مناسب که حاوی پروتئین کافی، کربوهیدرات و چربی متناسب باشد استفاده کند یعنی برنامه غذایی سحر بهتر است شبیه یک وعده غذایی ناهار باشد.

شمس نورایی اضافه کرد: بهتر است در وعده غذایی سحر از خوردن غذاها چرب و خشک مانند کوکوسبزی و کوکوسیب‌زمینی، کتلت، گوشت‌های سرخ شده، ماهی سرخ شده، فست فودها، کالباس، سویس، غذاهای ادویه‌دار و انواع سس‌ها پرهیز شود که این غذاها باعث عطش زیاد، احساس ترش کردن و سوزش معده در طول روز می‌شوند.

وی گفت: بهترین برنامه غذایی در وعده سحر غذاهای آب پز و بخارپز، برنج و خورشت‌های کم چرب است که روزه داران لازم است در سحر مایعات مثل آب، چای و آب میوه مصرف کنند.

این متخصص تغذیه اضافه کرد: نخوردن سحری ممکن است اثرات مفید روزه را از بین ببرد چون باعث تأمین نشدن نیازهای تغذیه‌ای ضروری روزه‌دار می‌شود و در نتیجه بدن او به سوخت ناقص چربی‌ها متوسل می‌شود و سوخت ناقص چربی‌ها در بدن ترکیبات کتونی را به وجود می آورد که نتیجه آن بوی بد دهان روزه‌دار است.

شمس نورایی افزود: عوارض دیگر مصرف نکردن سحری سردردها و دردهای عضلانی و بی حالی مفرط است که حذف برنامه سحری باعث افت قند خون و کاهش یادگیری بی حوصلگی و خستگی می‌شود حتماً توصیه می‌شود برای خوردن سحری بیدار شوند.

*پر خوری در زمان افطار باعث بی حالی می‌شود

وی گفت: پرخوری در زمان افطار سیستم پاراسمپاتیک تحریک کرده و منجر به بی حالی شدید و حتی غش می‌شود و فاصله افطار تا سحر بهترین زمان برای مصرف مایعات مثل آب، چای، آب میوه‌های طبیعی، میوه و تنقلات سالم مثل بادام، پسته و گردو است.

این متخصص تغذیه افزود: خوردن زولبیا، بامیه و سایر شیرینی‌ها فایده‌ای جز چاقی، اضافه وزن و ابتلا به افزایش بی‌رویه قند و چربی‌های خون ندارد و توصیه می‌شود از مصرف بی رویه این شیرینی‌ها در برنامه افطاری و پس از افطار پرهیز شود.
منبع : تابتاک
دسته ها : خبر - علمی
جمعه سیم 5 1388
نامه یک امام صادقی به آیت الله علم الهدی
ناگهان متوجه قضایای اخیر شدم که ای وای بر ادعا،آنانکه مانع از اعزام دانشجویان به جبهه ها و لبیک گفتن به ولی فقیه زمان بودند چگونه هم اکنون از بلند گوی حرم رضوی مدافع بسیج و آرمانهای جبهه ها و ولی فقیه هستند و آنانکه دیروز هم رزم و همسنگر امام و مشوق دانشجویان و جوانان در مشارکت در کارزار دفاع مقدس بودند را امروز به عنوان نخبگان سیاسی اهل معامله ای معرفی می شوند و در جایی که منافعشان به مخاطره افتد به اصطلاح مسیر خود را تغییر میدهند و ضد.....؛ضد ......؛ضد......؛میخوانند.
یک دانشجوی قدیمی دانشگاه امام صادق(ع) در نامه سرگشاده ای خطاب به آیت الله سید احمد علم الهدی، معاون آموزشی اسبق این دانشگاه و امام جمعه فعلی شهر مقدس مشهد، که نسخه ای از آن برای "تابناک" ارسال شده، آورده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

حضرت آیت الله سید احمد علم الهدی

امام جمعه محترم مشهد و معاون آموزشی دانشگاه امام صادق(ع) در دوران دفاع مقدس
با سلام

چند روز قبل خبرگزاری ایرنا از قول جنابعالی مطالبی نقل کرد که در مراسم طرح ولایت بسیج طلاب کشور فرمودید: "رهبر معظم انقلاب و ولی فقیه حجت امام زمان(عج) در زمان غیبت هستند و سخنان و رهنمودهای ایشان فصل الخطاب آحاد مختلف جامعه و مسوولان و نخبگان است. "

اینجانب بعنوان دانشجوی دانشگاه امام صادق (ع) که افتخار آشنایی قبلی با حضرتعالی را دارم هر چه کوشیدم ابهاماتی که با خواندن این عبارت به ذهنم سرازیر شد را رفع کنم موفق نشدم نهایتا به خود شما متوسل شدم که شاید پاسخی بیابم.

حضرت آیت الله! گمان کنم از نظر سنی شما بیشتر از بنده حضرت امام خمینی را درک کرده اید و گمان می کنم حتما بیشتر از بنده واقفید که حضرت امام، استاد مقام معظم رهبری بوده اند و حتما بیشتر از من مستحضرید که نظریه ولایت فقیه را خود ایشان مطرح کرد و در اندیشه و عمل سیاسی به کار گرفتند و حتی بهتر از بنده میدانید که درباره آن با چه بزرگوارانی وارد چه مباحثی شد و...

بنابراین تصدیق می فرمایید که این مقدار ابراز شیفتگی و تبلیغ از مقام ولایت فقیه و این گونه سرزنش نخبگان؛ که بسته به شرایط روز و محاسبات مرسوم ،با این موضوع برخورد می کنند؛ طبعا بایستی در زمان امام خمینی با شدت بیشتر و دست کم با شدت امروزی از سوی شما مشاهده می گردید باز هم یادتان هست که در اوایل شروع دفاع مقدس و تا پایان، دانشجویان یکی از اصلی ترین رده های اداره کننده امور جنگ از رزمنده تا فرمانده دسته و فرمانده لشکر و حتی فرماندهی سپاه بودند و در آن زمان دانشگاه امام صادق (ع) که با عنوان امامی معصوم و با شانی مشخصا مذهبی و به عنوان دستاورد انقلاب اسلامی و امام خمینی تاسیس شده بود قاعدتا می بایست پیشتاز لبیک به دعوت ولی فقیه زمان در راه جهاد و شهادت می بود.

حضرت آیت الله! ما و بسیار دانشجویانی هستند که شهادت میدهند علیرغم دعوت امام خمینی برای پر کردن صفوف رزمندگان اسلام در جبهه های نبرد حق علیه باطل جناب آقای علم الهدی از جمله موانع مستحکم در راهی شدن دانشجویان دانشگاه امام صادق به جبهه ها بوده اند و حتی فراموش نکرده اند که بنده خدایی که بخاطر لبیک امام عزیزش و اعزام به جبهه ها خلاف میل شما با حکم اخراج از دانشگاه با دستور شما مواجه شد و فقط وساطت و تلاشهای مجدانه حضرت آیت الله باقری کنی ایشان را از اخراج نجات داد و مجازات کمتری برای وی در نظر گرفته شد.و حتما بحث هایی که دانشجویان رزمنده با مسئولان دانشگاه در خصوص ارشادی یا مولوی بودن فرمایشات امام برای رفتن به جبهه ها می نمودند به خاطر دارید.

حضرت آیت الله!
به راستی بزرگترین معلم بشر تاریخ است وتغییرات دولت ها و قدرتها ،چه ادعاهایی می تراشد؟ و چگونه شخصیت ها را تغییر میدهد. در حین خواندن مطالب شما بی اختیار با خودم فکر می کردم انگار دیروز بود که در ورودی خوابگاه دانشگاه اعلام کردند نماینده امام در شورای عالی دفاع ،جانشین فرمانده کل قوا و رییس مجلس شورای اسلامی در نمازخانه سخنرانی دارند من که به تازگی از جبهه بر گشته بودم به اتفاق دیگر دانشجویان به نمازخانه رفتیم و آقای هاشمی رفسنجانی با لشگرمحافظین و همراهانش وارد شدند عجب سر درگمی؟همین دیروز بود ؟!هنوز بسم الله نگفته چشم ایشان به 5 یا 6 عکس شهدای دانشگاه افتاد و با تعجب از جمع دانشجویان آمار شهدای دانشجو را پرسید؟

وقتی همگی پاسخ دادیم همین تعداد است رو به حضرت آیت الله مهدوی کنی گفتند همین فردا دانشجویان را راهی جبهه ها کنید که موانع دانشگاه برای رفتن به جبهه برداشته شد و اگر حافظه یاری نماید ظرف چند روز (حد اکثر یک هفته )با این اعلام دانشجویان بسیجی که از سیاستهای مسئولان دانشگاه ازجمله و مشخصا جنابعالی مبنی برتقدم تحصیل بر جهاد و شهادت و سختگیری درصدور مجوزرفتن به جبهه ها به تنگ آمده بودند به یک باره بصورت تهاجمی ثبت نام و اعزام شدند.

ناگهان متوجه قضایای اخیر شدم که ای وای بر ادعا،آنانکه مانع از اعزام دانشجویان به جبهه ها و لبیک گفتن به ولی فقیه زمان بودند چگونه هم اکنون از بلند گوی حرم رضوی مدافع بسیج و آرمانهای جبهه ها و ولی فقیه هستند و آنانکه دیروز هم رزم و همسنگر امام و مشوق دانشجویان و جوانان در مشارکت در کارزار دفاع مقدس بودند را امروز به عنوان نخبگان سیاسی اهل معامله ای معرفی می شوند و در جایی که منافعشان به مخاطره افتد به اصطلاح مسیر خود را تغییر میدهند و ضد.....؛ضد ......؛ضد......؛میخوانند.

به راستی ماجرای عجیبی است هر چقدر تلاش کردم نتوانستم خودم را قانع کنم که چه شده است که کسانیکه دیروز دوستان مان را فقط وفقط به جرم اطاعت از ولایت فقیه زمان و حضور در سنگر دفاع مقدس و جبهه های نبرد تهدید به اخراج از دانشگاه و تعویق ترم تحصیلی می نمودند و حتی در مواردی نیز عملا تهدید خود را عملی ساختند امروز که جانبازی و ایثار و شهادت همان گروه مظلوم به ثمر نشسته است مخالفین دیروزمدافعین ذوب شده در ولایتند و آنان که کاروان عظیم و غافله از خود گذشتگی را هدایت و تشویق می نمودند امروز مورد خشم و غضب.

اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا
امضاء محفوظ
منبع : تابناک
جمعه سیم 5 1388
"السلام ای ماه پنهان پشت استهلال ما"
خبرگزاری فارس: علیرضا قزوه، شاعر آیینی، در استقبال از ماه مبارک رمضان غزلی تازه سروده است.

السلام ای ماه پنهان پشت استهلال ما
ما به دنبال تو می‌گردیم و تو دنبال ما

ماه پیدا، ماه پنهان، ماه روشن، ماه محو
رؤیت این ماه یعنی نامه اعمال ما

خاصه این شب‌ها که ابر و باد و باران با من است
خاصه این شبها که تعریفی ندارد حال ما

کاش در تقدیر ما باشد همه شب‌های قدر
کاش حوّل حالنایی‌تر شود اعمال ما

ما به استقبال ماه از خویش تا بیرون زدیم
ماه با پای خودش آمد به استقبال ما

گوشه چشمی به ما بنمای ای ابروهلال
تا همه خورشید گردد روزی امسال ما
دسته ها : ادبی - شعر
جمعه سیم 5 1388
X